1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界の二輪車e-Call市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 タイプ別市場
6.1 自動
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 手動
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
7 流通チャネル別市場
7.1 OEMメーカー
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 アフターマーケット
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 地域別市場内訳
8.1 北米
8.1.1 米国
8.1.1.1 市場動向
8.1.1.2 市場予測
8.1.2 カナダ
8.1.2.1 市場動向
8.1.2.2 市場予測
8.2 アジア太平洋
8.2.1 中国
8.2.1.1 市場動向
8.2.1.2 市場予測
8.2.2 日本
8.2.2.1 市場動向
8.2.2.2 市場予測
8.2.3 インド
8.2.3.1 市場動向
8.2.3.2 市場予測
8.2.4 韓国
8.2.4.1 市場動向
8.2.4.2 市場予測
8.2.5 オーストラリア
8.2.5.1 市場動向
8.2.5.2 市場予測
8.2.6 インドネシア
8.2.6.1 市場動向
8.2.6.2 市場予測
8.2.7 その他
8.2.7.1 市場動向
8.2.7.2 市場予測
8.3 欧州
8.3.1 ドイツ
8.3.1.1 市場動向
8.3.1.2 市場予測
8.3.2 フランス
8.3.2.1 市場動向
8.3.2.2 市場予測
8.3.3 イギリス
8.3.3.1 市場動向
8.3.3.2 市場予測
8.3.4 イタリア
8.3.4.1 市場動向
8.3.4.2 市場予測
8.3.5 スペイン
8.3.5.1 市場動向
8.3.5.2 市場予測
8.3.6 ロシア
8.3.6.1 市場動向
8.3.6.2 市場予測
8.3.7 その他
8.3.7.1 市場動向
8.3.7.2 市場予測
8.4 中南米
8.4.1 ブラジル
8.4.1.1 市場動向
8.4.1.2 市場予測
8.4.2 メキシコ
8.4.2.1 市場動向
8.4.2.2 市場予測
8.4.3 その他
8.4.3.1 市場動向
8.4.3.2 市場予測
8.5 中東・アフリカ
8.5.1 市場動向
8.5.2 国別市場内訳
8.5.3 市場予測
9 推進要因、阻害要因、機会
9.1 概要
9.2 推進要因
9.3 阻害要因
9.4 機会
10 バリューチェーン分析
11 ポーターズファイブフォース分析
11.1 概要
11.2 買い手の交渉力
11.3 供給者の交渉力
11.4 競争の程度
11.5 新規参入の脅威
11.6 代替品の脅威
12 価格分析
13 競争環境
13.1 市場構造
13.2 主要プレーヤー
13.3 主要プレーヤーのプロフィール
13.3.1 バイエルン独立国
13.3.1.1 会社概要
13.3.1.2 製品ポートフォリオ
13.3.1.3 財務
13.3.1.4 SWOT分析
13.3.2 ロバート・ボッシュGmbH(ロバート・ボッシュ財団GmbH)
13.3.2.1 会社概要
13.3.2.2 製品ポートフォリオ
13.3.2.3 SWOT分析
図1:世界:オートバイe-Call市場:主な促進要因と課題
図2:世界の二輪車e-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年~2024年
図3:世界の二輪車eコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図4:二輪車用eコールの世界市場:タイプ別内訳(%)、2024年
図5:二輪車用eコールの世界市場:タイプ別構成比(単位:%)、2024年図5:二輪車eコールの世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年
図6:二輪車eコールの世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年地域別構成比(%)、2024年
図7:二輪車用e-Call(自動)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図8:二輪車用e-Call(自動)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図9:二輪車用e-Call(手動)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図10:二輪車e-Call(手動)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図11:二輪車eコールの世界市場(相手先ブランド製造):販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図12:二輪車用e-Call(相手先ブランド製造業者)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図13:二輪車eコールの世界市場(アフターマーケット):販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図14:二輪車e-Call(アフターマーケット)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図15:北米:二輪車e-Call市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図16:北米:二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図17: 米国:二輪車のe-Call市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図18: 米国:二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図19: カナダ:二輪車のe-Call市場:販売額(百万米ドル)、2019年および2024年
図20:カナダ:二輪車のe-Call市場予測:販売額(百万米ドル)、2025年~2033年
図21:アジア太平洋地域二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図22:アジア太平洋地域二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図23:中国二輪車のe-Call市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図24: 中国:二輪車eコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図25:日本:二輪車e-Call市場予測:販売金額(単位:百万米ドル、2025年~2033年二輪車用e-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図26:日本:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車eコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図27:インド:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図28:インド:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図29:韓国:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図30:韓国:モーターサイクルe-Call市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図31:オーストラリア:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図32:オーストラリア:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のeコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図33:インドネシア:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図34:インドネシア:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図35:その他二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図36:その他:その他二輪車eコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 37:ヨーロッパ: その他モーターサイクルeコール市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図38:欧州:二輪車用e-Call市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図39:ドイツ二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図40:ドイツ:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のeコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 41:フランス二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図42:フランス:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図43:イギリス:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図 44:イギリス:モーターサイクル用e-Call市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図45:イタリア:二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図46:イタリアの二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図47:スペイン:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図 48:スペイン二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図49:ロシア:二輪車用eコールの市場予測:2025-2033年二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図50: ロシア:二輪車のe-Call市場予測:販売金額(百万米ドル)、2025年~2033年
図51:その他二輪車のe-Call市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図 52:その他:その他二輪車のeコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図53:ラテンアメリカ:二輪車のeコール市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図54:中南米: 二輪車用eコールの市場予測: 2019年および2024年二輪車のeコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図55:ブラジル二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図56:ブラジル:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図57:メキシコ:二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図58:メキシコ:モーターサイクルeコール市場予測:2019年および2024年二輪車のeコール市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図59:その他二輪車のe-Call市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図60:その他:二輪車用eコールの市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図61:中東およびアフリカ:二輪車のe-Call市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図62:中東およびアフリカ:二輪車のe-Call市場:国別内訳(%)、2024年
図63:中東およびアフリカ:二輪車のe-Call市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図64:世界:二輪車eコール産業:促進要因、抑制要因、機会
図65:世界:二輪車eコール産業:バリューチェーン分析
図 66:世界: 二輪車e-Call産業:ポーターのファイブフォース分析
表一覧
表1:世界:モーターサイクルeコール市場:主要産業ハイライト、2024年・2033年
表2:世界の二輪車e-Call市場予測:タイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:二輪車用eコールの世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:二輪車eコールの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:二輪車eコールの世界市場:競争構造
表6:二輪車eコールの世界市場:競合構造主要企業
The global motorcycle e-call market size reached USD 140.3 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 923.8 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 23.3% during 2025-2033. The growing adoption of long term evolution (LTE) connectivity, increasing demand for safety features in two-wheeler vehicles, and thriving automotive industry represent some of the key factors driving the market.
Motorcycle e-call is a system that automatically sends out an alert for emergency services after an accident to activate the chain of rescue. It relies on an intelligent crash algorithm that is installed in the inertial sensor unit to detect the sudden change in speed and angular position of the motorcycle. It relies on the vehicle-fixed speaker and microphone that are installed on the right handlebar to establish voice communication with the call center. Motorcycle e-call also allows access to details about the medical history or information of the contact person via a smartphone app. It assists drivers in recognizing an emergency call through the icon on the acoustic signal and the electronic instrument cluster. It transmits information about the time and location of the motorcycle, the vehicle identification number, and the personal native language of the user without saving any other user data.
Motorcycle e-Call Market Trends:
At present, there is a rise in the utilization of motorcycle e-call systems to record the possibility of leakage in the fuel tank, live video informing about various emergency services required, and the number of people involved in the accident. This, along with the growing adoption of long term evolution (LTE) connectivity for the motorcycle e-call system as it uses IP multimedia subsystem (IMS) networks that offer a broader bandwidth, is supporting the growth of the market. Besides this, governing agencies of various countries are promoting the installation of e-call systems in vehicles to provide safety to the driver, which is contributing to the growth of the market. Moreover, there is an increase in the demand for safety features in two-wheeler vehicles for providing rapid and automatic help to the bike rider in case of an emergency. This, coupled with the thriving automotive industry, is strengthening the growth of the market. In addition, motorcycle e-call systems decrease the response time in service, which leads to a reduction in the fatality rate caused due to road accidents. Furthermore, key manufacturers operating in the industry are investing in research and development (R&D) activities to introduce backward integration for developing components and systems for motorcycles, which is expected to bolster the growth of the market.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global motorcycle e-call market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on the type and distribution channel.
Type Insights:
Automatic
Manual
The report has provided a detailed breakup and analysis of the motorcycle e-call market based on the type. This includes automatic and manual. According to the report, automatic represented the largest segment.
Distribution Channel Insights:
Original Equipment Manufacturers (OEM)
Aftermarket
A detailed breakup and analysis of the motorcycle e-call market based on the distribution channel has also been provided in the report. This includes original equipment manufacturer (OEM) and aftermarket. According to the report, aftermarket accounted for the largest market share.
Regional Insights
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada), Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others), Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others), Latin America (Brazil, Mexico, and others), and the Middle East and Africa. According to the report, Europe was the largest market for motorcycle e-call. Some of factors driving the Europe motorcycle e-call market are the rising number of road accidents, increasing initiatives by governing agencies focusing on promoting the usage of motorcycle e-call systems, and technological advancements in information technology (IT) systems.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global motorcycle e-call market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies include Bayerische Motoren Werke AG and Robert Bosch GmbH (Robert Bosch Stiftung GmbH). Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report
1. How big is the global motorcycle e-call market?
2. What is the expected growth rate of the global motorcycle e-call market during 2025-2033?
3. What are the key factors driving the global motorcycle e-call market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global motorcycle e-call market?
5. What is the breakup of the global motorcycle e-call market based on the type?
6. What is the breakup of the global motorcycle e-call market based on the distribution channel?
7. What are the key regions in the global motorcycle e-call market?
8. Who are the key players/companies in the global motorcycle e-call market?