1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 教育用PCの世界市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 製品別市場構成
6.1 ノートPC
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 デスクトップ
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 タブレット
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
7 アプリケーション別市場
7.1 初等教育
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 中等教育
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 高等教育
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 その他
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
8 地域別市場内訳
8.1 北米
8.1.1 米国
8.1.1.1 市場動向
8.1.1.2 市場予測
8.1.2 カナダ
8.1.2.1 市場動向
8.1.2.2 市場予測
8.2 アジア太平洋
8.2.1 中国
8.2.1.1 市場動向
8.2.1.2 市場予測
8.2.2 日本
8.2.2.1 市場動向
8.2.2.2 市場予測
8.2.3 インド
8.2.3.1 市場動向
8.2.3.2 市場予測
8.2.4 韓国
8.2.4.1 市場動向
8.2.4.2 市場予測
8.2.5 オーストラリア
8.2.5.1 市場動向
8.2.5.2 市場予測
8.2.6 インドネシア
8.2.6.1 市場動向
8.2.6.2 市場予測
8.2.7 その他
8.2.7.1 市場動向
8.2.7.2 市場予測
8.3 欧州
8.3.1 ドイツ
8.3.1.1 市場動向
8.3.1.2 市場予測
8.3.2 フランス
8.3.2.1 市場動向
8.3.2.2 市場予測
8.3.3 イギリス
8.3.3.1 市場動向
8.3.3.2 市場予測
8.3.4 イタリア
8.3.4.1 市場動向
8.3.4.2 市場予測
8.3.5 スペイン
8.3.5.1 市場動向
8.3.5.2 市場予測
8.3.6 ロシア
8.3.6.1 市場動向
8.3.6.2 市場予測
8.3.7 その他
8.3.7.1 市場動向
8.3.7.2 市場予測
8.4 中南米
8.4.1 ブラジル
8.4.1.1 市場動向
8.4.1.2 市場予測
8.4.2 メキシコ
8.4.2.1 市場動向
8.4.2.2 市場予測
8.4.3 その他
8.4.3.1 市場動向
8.4.3.2 市場予測
8.5 中東・アフリカ
8.5.1 市場動向
8.5.2 国別市場内訳
8.5.3 市場予測
9 推進要因、阻害要因、機会
9.1 概要
9.2 推進要因
9.3 阻害要因
9.4 機会
10 バリューチェーン分析
11 ポーターズファイブフォース分析
11.1 概要
11.2 買い手の交渉力
11.3 供給者の交渉力
11.4 競争の程度
11.5 新規参入の脅威
11.6 代替品の脅威
12 価格分析
13 競争環境
13.1 市場構造
13.2 主要プレーヤー
13.3 主要プレーヤーのプロフィール
13.3.1 エイサー
13.3.1.1 会社概要
13.3.1.2 製品ポートフォリオ
13.3.1.3 財務状況
13.3.1.4 SWOT分析
13.3.2 アップル
13.3.2.1 会社概要
13.3.2.2 製品ポートフォリオ
13.3.2.3 財務
13.3.2.4 SWOT分析
13.3.3 ASUSTeK Computer Inc.
13.3.3.1 会社概要
13.3.3.2 製品ポートフォリオ
13.3.3.3 財務
13.3.3.4 SWOT分析
13.3.4 デル
13.3.4.1 会社概要
13.3.4.2 製品ポートフォリオ
13.3.4.3 財務
13.3.4.4 SWOT分析
13.3.5 Elitegroup Computer Systems Co.Ltd.
13.3.5.1 会社概要
13.3.5.2 製品ポートフォリオ
13.3.5.3 財務
13.3.6 HP Development Company L.P.
13.3.6.1 会社概要
13.3.6.2 製品ポートフォリオ
13.3.6.3 財務
13.3.6.4 SWOT分析
13.3.7 レノボ・グループ・リミテッド
13.3.7.1 会社概要
13.3.7.2 製品ポートフォリオ
13.3.7.3 財務
13.3.7.4 SWOT分析
13.3.8 Samsung Electronics Co.Ltd.
13.3.8.1 会社概要
13.3.8.2 製品ポートフォリオ
13.3.8.3 財務
13.3.8.4 SWOT分析
図1:世界:教育用PC市場:主な推進要因と課題
図2:世界:教育用PC市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:教育用PC市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図4:世界:教育用PC市場:製品別構成比(単位:%)、2024年
図5:教育用PCの世界市場:アプリケーション別構成比(単位:%)、2024年
図6:教育用PCの世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図7:教育用PC(ノートPC)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図8:教育用PC(ノートPC)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図9:世界:教育用PC(デスクトップ)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図10:教育用PC(デスクトップ)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図11:世界:教育用PC(タブレット)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図12:世界の教育用PC(タブレット)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図13:世界:教育用PC(初等教育)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図14:教育用PC(初等教育)の世界市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図15:教育用PC(中等教育)の世界市場:販売金額(単位:百万USドル)販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図16:教育用PC(中等教育)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図17:教育用PC(高等教育)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図18:教育用PC(高等教育)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図19:教育用PC(その他用途)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図20:教育用PC(その他用途)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図21: 北米:教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図22: 北米:教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図23: 米国:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図24: 米国:教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図25:カナダ:教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図26:カナダ:教育用PC市場予測教育用PC市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図27:アジア太平洋:教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図28:アジア太平洋地域の教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図29:中国:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図30:中国:教育用PC市場予測教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図31:日本:教育用PC市場予測教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図32:日本:教育用PC市場予測教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図33:インド:教育用PC市場予測教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図34:インド:教育用PC市場予測教育用PC市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図35:韓国:教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル、2025年~2033年教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図36:韓国:教育用PC市場予測:2019年および2024年教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図37:オーストラリア:教育用PC市場予測教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図38:オーストラリア:教育用PC教育用PC市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図39:インドネシア:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図40:インドネシア:教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図41:その他:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図42:その他:教育用PC市場予測教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図43:欧州:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図44:欧州:教育用PC市場予測教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図45:ドイツ:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図46:ドイツ:教育用PC市場予測教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 47:フランス:教育用PC市場予測教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図48:フランス:教育用PC市場予測教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 49:イギリス:教育用PC市場予測教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図50: イギリス:教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図51:イタリア:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図52:イタリアの教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図53:スペイン:教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図54:スペインの教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図55:ロシア:教育用PC市場:予測教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図56:ロシア:教育用PC教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図57:その他:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図58:その他:教育用PC教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図59:ラテンアメリカ:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図60:ラテンアメリカ:教育用PC市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図61:ブラジル:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図62:ブラジル:教育用PC教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図63:メキシコ:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図64:メキシコ:教育用PC市場予測:2019年および2024年教育用PC市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図65:その他:教育用PC市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図66:その他:教育用PC教育用PC市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図67:中東およびアフリカ:教育用PC市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図 68:中東およびアフリカ:教育用PC市場:国別構成比(単位:%)、2024年
図69:中東およびアフリカ:教育用PC市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図70:世界:教育用PC産業:推進要因、抑制要因、機会
図71:世界:教育用 PC 産業:バリューチェーン分析
図 72:世界:教育用 PC 産業:ポーターのファイブフォース分析
表一覧
表1:世界:教育用PC市場:主要産業ハイライト、2024年および2033年
表2:教育用PCの世界市場予測:製品別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:教育用PCの世界市場予測:用途別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:教育用PCの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:教育用PCの世界市場競争構造
表6:教育用PCの世界市場:主要プレイヤー
The global education PC market size reached USD 19.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 47.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.95% during 2025-2033. The widespread adoption of digital learning model, an increasing focus on STEM education, the rising demand for personalized education, advancements in hardware and software tailored for educational purposes, the rise of remote learning, and the growing government initiatives promoting technology in classrooms are some of the major factors propelling the market growth.
A personal computer (PC) is a cost-effective, digital multi-purpose electronic device explicitly designed to be utilized by a specific individual at a time for sharing or saving files and performing complex tasks instantly and accurately. It is utilized by various educational institutions as a digital medium to deliver multiple accessible files, including animated videos, presentations, e-books, files, engaging notes, and portable document formats (PDFs). Education PC offers personalized knowledge, influences career decisions, ensures student engagement, provides access to information, enhances creativity, enables teachers to analyze student’s achievements and progress, and allows collaboration with peers. Along with this, education PC saves time and effort, offers optional convenience and flexibility, helps with communication, and resolves doubts in real time. Consequently, education PC finds extensive application in the dissemination of knowledge and information through online lectures and self-paced courses.
Education PC Market Trends:
The widespread adoption of smart teaching platforms and various consumer electronic products, such as laptops, tablets, and desktops, by several educational institutions to deliver interactive modules and videos for teaching purposes represents one of the key factors driving the market growth. In line with this, the shifting user inclination toward digital learning over traditional teaching methodologies is contributing to the market growth. Moreover, the rapid outbreak of COVID-19 and the consequent implementation of worldwide lockdowns metamorphosized the way education was imparted. This, in turn, resulted in the accelerated adoption of digital learning tools, which facilitated the sales of education PC. Additionally, the extensive utilization of learning management systems (LMS) and learning content management systems (LCMS) by educational content creators to create or update multiple lessons accurately is supporting the market growth. The large-scale integration of virtual and augmented reality (VR/AR), artificial intelligence (AI), and three-dimensional (3D) animation technologies into educational concepts and devices for offering immersive learning experiences to students is propelling the market growth. Furthermore, the rising skill gap and the escalating need for proficient working employees have facilitated the demand for education PC across small and medium-sized enterprises (SMEs) to hone technical skills, which is favoring the market growth. Other factors, such as the advent of work-from-home (WFH) and bring-your-own-device (BYOD) models, the rising popularity of massive open online courses (MOOCs), increasing penetration of smart devices, and the easy availability of high-speed internet, are creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global education PC market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on product and application.
Product Insights:
Laptops
Desktop
Tablets
The report has also provided a detailed breakup and analysis of the education PC market based on the product. This includes laptops, desktop and tablets. According to the report, laptops represented the largest segment.
Application Insights:
Primary Education
Secondary Education
Higher Education
Others
A detailed breakup and analysis of the education PC market based on the application has also been provided in the report. This includes primary, secondary, higher education and others. According to the report, higher education accounted for the largest market share.
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for education PCs. Some of the factors driving the North America education PC market included the increasing popularity of massive open online courses (MOOCs) and the widespread utilization of digital learning solutions, especially during the COVID-19 pandemic.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global education PC market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Acer Inc., Apple Inc., ASUSTeK Computer Inc., Dell Inc., Elitegroup Computer Systems Co. Ltd., HP Development Company L.P., Lenovo Group Limited, Samsung Electronics Co. Ltd.,etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global education PC market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global education PC market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global education PC market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive education PC market?
What is the breakup of the market based on the product?
Which is the most attractive product in the education PC market?
What is the breakup of the market based on the application?
Which is the most attractive application in the education PC market?
What is the competitive structure of the market?
Who are the key players/companies in the global education PC market?