1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界の屋内LBS市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 ソリューションタイプ別市場
6.1 分析と洞察
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 キャンペーンマネジメント
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 エンタープライズサービス
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 位置情報とアラート
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
6.5 地図
6.5.1 市場動向
6.5.2 市場予測
6.6 近接ビーコン
6.6.1 市場動向
6.6.2 市場予測
6.7 その他
6.7.1 市場動向
6.7.2 主要タイプ
6.7.2.1 自動車向けサービス
6.7.2.2 消費者向けサービス
6.7.2.3 位置情報広告サービス
6.7.2.4 高精度ジオターゲティング
6.7.2.5 安全な取引と償還
6.7.2.6 その他
6.7.3 市場予測
7 技術別市場構成
7.1 コンテキスト・アウェア技術
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 OTDOAとE-OTDOA
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 RFIDとNFC
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 衛星、マイクロ波、赤外線センシング
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
7.5 その他(Wi-Fi/WLAN、UWB、BT/BLE、ビーコン、A-GPSなど)
7.5.1 市場動向
7.5.2 市場予測
8 アプリケーション別市場
8.1 モニタリング
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 ナビゲーション
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 トラッキング
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 分析
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
8.5 その他
8.5.1 市場動向
8.5.2 市場予測
9 業種別市場
9.1 小売
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 運輸・物流
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 メディアとエンターテインメント
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 ヘルスケアとライフサイエンス
9.4.1 市場動向
9.4.2 市場予測
9.5 政府・公共施設
9.5.1 市場動向
9.5.2 市場予測
9.6 航空宇宙・防衛
9.6.1 市場動向
9.6.2 市場予測
9.7 BFSI
9.7.1 市場動向
9.7.2 市場予測
9.8 その他
9.8.1 市場動向
9.8.2 市場予測
10 地域別市場内訳
10.1 北米
10.1.1 米国
10.1.1.1 市場動向
10.1.1.2 市場予測
10.1.2 カナダ
10.1.2.1 市場動向
10.1.2.2 市場予測
10.2 アジア太平洋
10.2.1 中国
10.2.1.1 市場動向
10.2.1.2 市場予測
10.2.2 日本
10.2.2.1 市場動向
10.2.2.2 市場予測
10.2.3 インド
10.2.3.1 市場動向
10.2.3.2 市場予測
10.2.4 韓国
10.2.4.1 市場動向
10.2.4.2 市場予測
10.2.5 オーストラリア
10.2.5.1 市場動向
10.2.5.2 市場予測
10.2.6 インドネシア
10.2.6.1 市場動向
10.2.6.2 市場予測
10.2.7 その他
10.2.7.1 市場動向
10.2.7.2 市場予測
10.3 欧州
10.3.1 ドイツ
10.3.1.1 市場動向
10.3.1.2 市場予測
10.3.2 フランス
10.3.2.1 市場動向
10.3.2.2 市場予測
10.3.3 イギリス
10.3.3.1 市場動向
10.3.3.2 市場予測
10.3.4 イタリア
10.3.4.1 市場動向
10.3.4.2 市場予測
10.3.5 スペイン
10.3.5.1 市場動向
10.3.5.2 市場予測
10.3.6 ロシア
10.3.6.1 市場動向
10.3.6.2 市場予測
10.3.7 その他
10.3.7.1 市場動向
10.3.7.2 市場予測
10.4 中南米
10.4.1 ブラジル
10.4.1.1 市場動向
10.4.1.2 市場予測
10.4.2 メキシコ
10.4.2.1 市場動向
10.4.2.2 市場予測
10.4.3 その他
10.4.3.1 市場動向
10.4.3.2 市場予測
10.5 中東・アフリカ
10.5.1 市場動向
10.5.2 国別市場内訳
10.5.3 市場予測
11 SWOT分析
11.1 概要
11.2 長所
11.3 弱点
11.4 機会
11.5 脅威
12 バリューチェーン分析
13 ポーターズファイブフォース分析
13.1 概要
13.2 買い手の交渉力
13.3 供給者の交渉力
13.4 競争の程度
13.5 新規参入の脅威
13.6 代替品の脅威
14 競争環境
14.1 市場構造
14.2 主要プレーヤー
14.3 主要プレーヤーのプロファイル
14.3.1 アップル
14.3.1.1 会社概要
14.3.1.2 製品ポートフォリオ
14.3.1.3 財務
14.3.1.4 SWOT分析
14.3.2 シスコシステムズ
14.3.2.1 会社概要
14.3.2.2 製品ポートフォリオ
14.3.2.3 財務
14.3.2.4 SWOT分析
14.3.3 グロポステクノロジーズ
14.3.3.1 会社概要
14.3.3.2 製品ポートフォリオ
14.3.4 グーグル合同会社
14.3.4.1 会社概要
14.3.4.2 製品ポートフォリオ
14.3.4.3 SWOT分析
14.3.5 インドアアトラス社
14.3.5.1 会社概要
14.3.5.2 製品ポートフォリオ
14.3.6 ミセロ社
14.3.6.1 会社概要
14.3.6.2 製品ポートフォリオ
14.3.7 マイクロソフト株式会社
14.3.7.1 会社概要
14.3.7.2 製品ポートフォリオ
14.3.7.3 財務
14.3.7.4 SWOT分析
14.3.8 ナビゾン社
14.3.8.1 会社概要
14.3.8.2 製品ポートフォリオ
14.3.9 ラッカスワイヤレス
14.3.9.1 会社概要
14.3.9.2 製品ポートフォリオ
14.3.10 YOOSE Pte.Ltd.
14.3.10.1 会社概要
14.3.10.2 製品ポートフォリオ
図1:世界:屋内LBS市場:主な推進要因と課題
図2:世界:屋内LBS市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:屋内LBS市場:ソリューションタイプ別構成比(単位:%)、2024年
図4:世界:屋内LBS市場:技術別構成比(単位:%)、2024年
図5:屋内LBSの世界市場:アプリケーション別構成比(%)、2024年
図6:屋内LBSの世界市場:屋内LBSの世界市場:用途別構成比(%)、2024年
図7:屋内LBSの世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図8:屋内LBSの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図9:世界:屋内LBS(分析と洞察)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図10:世界:屋内LBS(分析と洞察)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図11:世界:屋内LBS(キャンペーン管理)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図12:世界:屋内LBS(キャンペーン管理)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図13:世界:屋内LBS(エンタープライズサービス)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図14:世界:屋内LBS(企業向けサービス)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図15:世界:屋内LBS(位置情報・アラート)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図16:世界:屋内LBS(位置情報とアラート)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図17:世界:屋内LBS(地図)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図18:世界:屋内LBS(地図)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図19:世界:屋内LBS(近接ビーコン)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図20:世界:屋内LBS(近接ビーコン)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図21:世界:屋内LBS(その他のソリューションタイプ)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図22:世界:屋内LBS(その他のソリューションタイプ)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図23:世界:屋内LBS(コンテキストアウェア技術)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図24:世界:屋内LBS(コンテキストアウェア技術)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図25:世界:屋内LBS(OTDOAとE-OTDOA)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図26:世界:屋内LBS(OTDOAとE-OTDOA)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図27:世界:屋内LBS(RFIDとNFC)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図28:世界:屋内LBS(RFIDとNFC)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図29:世界:屋内LBS(衛星、マイクロ波、赤外線センシング)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図30:世界:屋内LBS(衛星、マイクロ波、赤外線センシング)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図31:世界:屋内LBS(その他:Wi-Fi/WLAN、UWB、BT/BLE、ビーコン、A-GPSなど)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図32:世界:屋内LBS(その他:Wi-Fi/WLAN、UWB、BT/BLE、ビーコン、A-GPSなど)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図33:世界:屋内LBS(モニタリング)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図34:世界:屋内LBS(モニタリング)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図35:世界:屋内LBS(ナビゲーション)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図36:世界:屋内LBS(ナビゲーション)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図37:世界:屋内LBS(トラッキング)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図38:世界:屋内LBS(トラッキング)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図39:世界:屋内LBS(アナリティクス)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図40:世界:屋内LBS(アナリティクス)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図41:世界:屋内LBS(その他の用途)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図42:世界:屋内LBS(その他の用途)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図43:世界:屋内LBS(小売)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図44:世界:屋内LBS(小売)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図45:世界:屋内LBS(交通・物流)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図46:世界:屋内LBS(交通・物流)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図47:世界:屋内LBS(メディア・娯楽)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図48:世界:屋内LBS(メディアとエンターテインメント)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図49:世界:屋内LBS(ヘルスケア・ライフサイエンス)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図50:世界:屋内LBS(ヘルスケアとライフサイエンス)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図51:世界:屋内LBS(政府・公共施設)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図52:世界:屋内LBS(政府・公共施設)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図53:世界:屋内LBS(航空宇宙・防衛)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図54:世界:屋内LBS(航空宇宙・防衛)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図55:世界:屋内LBS(BFSI)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図56:世界:屋内LBS(BFSI)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図57:世界:屋内LBS(その他の業種)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図58:世界:屋内LBS(その他の垂直市場)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図59:北米:屋内LBS市場北米:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図60:北米:屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図61:米国:屋内LBS市場予測屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図62:米国:屋内LBS市場の予測:2019年および2024年屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図63:カナダ:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図64:カナダ:屋内LBS市場予測屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図65:アジア太平洋地域:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図66:アジア太平洋地域:屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図67:中国:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図 68:中国:屋内LBS市場予測屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図69:日本:屋内LBS市場予測屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図70:日本:屋内LBS市場予測インドアLBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図71:インド:屋内LBS市場予測インド:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図72:インド:屋内LBS市場予測インド:屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図73:韓国:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図74:韓国:屋内LBS市場の予測:2019年および2024年屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図75:オーストラリア:屋内LBS市場予測屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図76:オーストラリア:屋内LBS市場予測屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図77:インドネシア:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図78:インドネシア:屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図79:その他屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図80:その他:屋内LBS市場予測屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図81:欧州:屋内LBS市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図82:欧州:屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図83:ドイツ:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図84:ドイツ:屋内LBS市場予測屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図85:フランス:屋内LBS市場予測屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図86:フランス:屋内LBS市場の予測:販売額(百万米ドル)、2025年~2033年
図87: イギリス:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図88: イギリス:屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図89: イタリア:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図90:イタリア:屋内LBS市場の予測:2025年~2033年屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図91: スペイン:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図92:スペイン屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図93:ロシア屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図94:ロシア:屋内LBS市場予測:2025年屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図95:その他屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図96:その他:屋内LBS市場予測屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図97:ラテンアメリカ:屋内LBS市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図98:ラテンアメリカ:屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図99:ブラジル:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図100: ブラジル:屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図101:メキシコ:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図102:メキシコ:屋内LBS市場予測:2025年~2033年屋内LBS市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図103: その他:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図104:その他:屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図105:中東・アフリカ:屋内LBS市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図106:中東・アフリカ:屋内LBS市場:国別構成比(単位:%)、2024年
図107:中東・アフリカ:屋内LBS市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図108:世界:屋内LBS産業:SWOT分析
図 109:世界:屋内 LBS 産業:バリューチェーン分析
図 110: 世界: インドア LBS 産業:ポーターのファイブフォース分析
[表一覧]
表1:世界:屋内LBS市場:主要産業ハイライト、2024年、2033年
表2:世界:屋内LBS市場予測:ソリューションタイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:屋内LBSの世界市場予測:技術別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:世界:屋内LBS市場予測:アプリケーション別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表5:世界:屋内LBS市場予測:業種別構成比(単位:百万ドル)、2025年~2033年
表6:世界:屋内LBS市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表7:世界:屋内LBS市場:競争構造
表8:世界:屋内LBS市場:主要プレイヤー
The global indoor LBS market size reached USD 16.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 64.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.5% during 2025-2033. Significant growth in the retail sector, wide utilization of indoor LBS in various industries, such as logistics, healthcare, and manufacturing, and the widespread adoption of smartphones and mobile devices are some of the major factors propelling the market.
Indoor location-based services (LBS) refer to technology-driven solutions that enable precise positioning and navigation within indoor environments. These services utilize a combination of various technologies, such as Wi-Fi, Bluetooth, RFID, and sensor networks, to determine the location of a device or individual within a building or enclosed space. By leveraging these technologies, Indoor LBS enhances user experiences by providing real-time navigation, location-specific information, and personalized services tailored to the indoor context. They offer numerous benefits, such as improved customer engagement, increased operational efficiency, and enhanced safety within indoor spaces.
Significant growth in the retail sector is driving the global market. Indoor LBS addresses the evolving expectations of modern consumers who seek convenience, personalized experiences, and seamless navigation. Retailers leverage Indoor LBS to optimize store layouts, deliver targeted promotions, and gather insights into customer behavior, thereby driving foot traffic and sales. Various industries such as logistics, healthcare, and manufacturing benefit from Indoor LBS by optimizing workflows, improving asset tracking, and enhancing overall operational efficiency. These technologies enable businesses to monitor the movement of assets, equipment, and personnel within indoor spaces, streamlining processes and reducing inefficiencies. The widespread adoption of smartphones and mobile devices has created a platform for delivering Indoor LBS directly to user’s hands. Mobile apps and solutions that offer indoor navigation, location-based services, and real-time information align with the preferences of digitally connected consumers. Indoor LBS can enhance safety and compliance within indoor spaces by providing evacuation routes, location-based emergency alerts, and asset tracking during critical situations. Businesses in sectors including healthcare, education, and public venues prioritize safety compliance, driving the adoption of Indoor LBS solutions.
Indoor LBS Market Trends/Drivers:
Increasing Demand for Enhanced Customer Experience
As consumers become increasingly accustomed to seamless navigation and personalized interactions in outdoor environments, the expectation for a similar level of convenience indoors has grown significantly. This demand is particularly prominent in sectors such as retail, hospitality, and entertainment, where businesses seek to differentiate themselves by offering tailored and engaging experiences. Indoor LBS cater to this demand by providing precise indoor navigation, location-specific content, and personalized offers, thereby enhancing customer satisfaction and loyalty. For instance, in a retail setting, Indoor LBS can guide shoppers to specific products, provide real-time promotions, and offer interactive maps to improve their shopping journey. This focus on heightened customer experiences has led businesses to invest in Indoor LBS solutions to gain a competitive edge and establish themselves as leaders in customer-centric innovation.
Proliferation of IoT and Smart Building Technologies
The integration of IoT devices and sensors within indoor environments enables the collection of real-time data, contributing to the creation of intelligent spaces. Indoor LBS leverage this data to provide accurate location information and contextual insights, enabling a wide array of applications. From asset tracking and occupancy management to energy optimization and security enhancement, Indoor LBS offer multifaceted benefits that contribute to the efficiency and sustainability of indoor spaces. As businesses and organizations increasingly embrace the concept of smart buildings, the demand for Indoor LBS rises in tandem, given their ability to harness the potential of IoT technologies for improved operations and resource utilization.
Continual Advancements in Location Sensing Technologies
The evolution of Wi-Fi, Bluetooth, RFID, and ultra-wideband (UWB) technologies has significantly enhanced the accuracy and reliability of indoor positioning systems. These technologies facilitate precise localization even in complex indoor environments, such as shopping malls, airports, and large venues. The improved accuracy of these systems opens the door to a plethora of applications beyond navigation, including proximity-based marketing, geofencing, and indoor analytics. Businesses recognize the potential of these technologies to create tailored experiences, optimize workflows, and gather valuable insights about consumer behavior. As a result, the continuous advancements in location sensing technologies continue to stimulate the adoption of Indoor LBS across various industries, solidifying its position as a transformative force in redefining indoor interactions and operations.
Indoor LBS Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global indoor LBS market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2025-2033. Our report has categorized the market based on solution type, technology, application and vertical.
Breakup by Solution Type:
• Analytics and Insights
• Campaign Management
• Enterprise Services
• Location and Alerts
• Maps
• Proximity Beacons
• Others
• Automotive Services
• Consumer Services
• Location-based Advertising Services
• Precision Geo-targeting
• Secure Transactions and Redemptions
• Others
Location and alerts dominate the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the solution type. This includes analytics and insights, campaign management, enterprise services, location and alerts, maps, proximity beacons, and others (automotive services, consumer services, location-based advertising services, precision geo-targeting, secure transactions and redemptions, and others). According to the report, location and alerts represented the largest segment.
The location and alerts solution type encompasses a comprehensive suite of functionalities that revolve around precise indoor positioning and timely alerts, playing a pivotal role in reshaping the ways individuals interact within enclosed spaces. It encompasses the core capabilities of indoor LBS, providing users with real-time navigation assistance and pertinent alerts based on their location. This includes features, such as turn-by-turn directions, dynamic indoor maps, and the ability to locate points of interest within complex indoor environments. The accuracy and reliability of these services have significantly improved due to advancements in location sensing technologies, including Wi-Fi triangulation, Bluetooth beacons, and UWB systems. Moreover, the integration of alerts enhances the functionality of Indoor LBS by enabling contextual notifications and updates based on user’s positions. This can range from safety notifications in emergency situations to personalized promotions and offers from nearby businesses.
Breakup by Technology:
• Context Aware Technology
• OTDOA and E-OTDOA
• RFID and NFC
• Satellite, Microwave and Infrared Sensing
• Others (Wi-Fi/WLAN, UWB, BT/BLE, Beacons, A-GPS, etc.)
RFID and NFC dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the technology. This includes context aware technology, OTDOA and E-OTDOA, RFID and NFC, satellite, microwave and infrared sensing, and others (Wi-Fi/WLAN, UWB, BT/BLE, beacons, A-GPS). According to the report, RFID and NFC represented the largest segment.
RFID technology, utilizing radio waves to transmit data between RFID tags and readers, enables precise identification and tracking of objects or assets within indoor environments. Its applications extend from inventory management and asset tracking to access control systems. In retail settings, RFID is pivotal in enhancing supply chain visibility, optimizing inventory levels, and enabling frictionless checkout experiences. In healthcare, RFID assists in efficient patient tracking, equipment monitoring, and ensuring compliance with safety protocols. NFC, on the other hand, enables short-range communication between devices by tapping or bringing them into close proximity. This technology has permeated various domains, from contactless payments and mobile access control to interactive marketing experiences. In retail, NFC-powered smart shelves can provide real-time product information to shoppers, while in hospitality, NFC-enabled keycards offer convenient room access.
Breakup by Application:
• Monitoring
• Navigation
• Tracking
• Analytics
• Others
Tracking dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the application. This includes monitoring, navigation, tracking, analytics, and others. According to the report, tracking represented the largest segment.
Indoor LBS plays a pivotal role in ensuring efficient inventory tracking, optimizing routes for goods and vehicles, and streamlining warehouse operations. The ability to monitor the movement of goods within large and complex indoor spaces enhances operational transparency, reduces errors, and facilitates timely deliveries. In manufacturing environments, tracking applications contribute to process optimization, asset utilization, and improved safety by enabling real-time monitoring of equipment, components, and personnel. In healthcare settings, Indoor LBS-driven tracking applications facilitate patient flow management, asset tracking, and the optimization of healthcare resources. Hospitals and healthcare facilities leverage these technologies to enhance patient care by ensuring the seamless movement of patients and medical equipment. Moreover, in retail, tracking applications offer insights into consumer behavior and store traffic patterns, enabling businesses to enhance store layouts, optimize product placements, and improve customer engagement.
Breakup by Vertical:
• Retail
• Transportation and Logistics
• Media and Entertainment
• Healthcare and Life Sciences
• Government and Public Buildings
• Aerospace and Defense
• BFSI
• Others
Retail dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the vertical. This includes retail, transportation and logistics, media and entertainment, healthcare and life sciences, government and public buildings, aerospace, and defense, BFSI and others. According to the report, retail represented the largest segment.
Retailers recognize the potential of Indoor LBS to address the evolving expectations of modern consumers for personalized, seamless, and context-aware experiences. Indoor LBS offer a multitude of applications within the retail sector, including precise navigation, location-based promotions, and real-time inventory updates. For instance, shoppers can benefit from accurate indoor navigation that guides them to specific products, departments, or facilities within sprawling shopping malls. Furthermore, retailers can leverage Indoor LBS to deploy targeted promotions and offers based on shopper’s real-time locations, thereby fostering engagement, and driving foot traffic. The integration of Indoor LBS also enables retailers to gather valuable insights into customer behavior, foot traffic patterns, and store layout effectiveness. By analyzing these data, retailers can optimize store layouts, product placements, and staffing to enhance overall operational efficiency and customer satisfaction.
Breakup by Region:
• North America
• United States
• Canada
• Asia Pacific
• China
• Japan
• India
• South Korea
• Australia
• Indonesia
• Others
• Europe
• Germany
• France
• United Kingdom
• Italy
• Spain
• Russia
• Others
• Latin America
• Brazil
• Mexico
• Others
• Middle East and Africa
North America exhibits a clear dominance, accounting for the largest indoor LBS market share
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America accounted for the largest market share.
North America boasts a thriving ecosystem of technology companies, startups, and research institutions that actively drive the development and implementation of cutting-edge solutions. This environment fosters a culture of innovation and enables rapid advancements in Indoor LBS technologies. The region's robust infrastructure, including widespread access to high-speed internet and mobile connectivity, further accelerates the adoption of Indoor LBS. Moreover, the economic vitality of North America, particularly in sectors, including retail, healthcare, and logistics, amplifies the demand for enhanced indoor experiences and operational efficiency. Businesses in these sectors recognize the value of Indoor LBS in optimizing processes, improving customer engagement, and staying competitive in a dynamic marketplace. This demand drives the deployment of Indoor LBS solutions on a significant scale. Also, North America's sizable consumer base is tech-savvy and receptive to new technologies, making it an ideal market for Indoor LBS adoption. Consumers are increasingly seeking seamless navigation and personalized experiences, creating a fertile ground for the proliferation of these services.
Competitive Landscape:
Companies are heavily investing in the research and development of advanced technologies such as Bluetooth Low Energy (BLE), Wi-Fi triangulation, Radio Frequency Identification (RFID), and Ultra-Wideband (UWB) for more accurate and reliable indoor positioning. They continually refine these technologies to improve accuracy, scalability, and seamless integration with various devices. Indoor LBS companies are creating and maintaining detailed indoor maps and infrastructure databases. These maps facilitate precise indoor navigation and location-based services, helping users find specific points of interest, navigate complex buildings, and access relevant information seamlessly. Numerous companies develop mobile applications and software platforms that enable users to access indoor navigation, location-based promotions, and personalized recommendations on their smartphones or other devices. These apps integrate with various technologies to provide a user-friendly and intuitive experience.
The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:
• Apple
• Cisco Systems Inc.
• GloPos Technologies
• Google LLC
• IndoorAtlas Ltd
• Micello Inc.
• Microsoft Corporation
• Navizon Inc.
• Ruckus Wireless
• YOOSE Pte. Ltd.
Key Questions Answered in This Report
1.What is the market size for the global indoor LBS market in 2024?
2.What is the global indoor LBS market growth during 2025-2033?
3.What are the global indoor LBS market drivers?
4.What are the key industry trends in the global indoor LBS market?
5.What is the impact of COVID-19 on the global indoor LBS market?
6.What is the global indoor LBS market breakup by solution type?
7.What is the global indoor LBS market breakup by technology?
8.What is the global indoor LBS market breakup by application?
9.What is the global indoor LBS market breakup by vertical?
10.What are the major regions in the global indoor LBS market?
11.Who are the key companies/players in the global indoor LBS market?
