男性用グルーミング用品のグローバル市場規模、シェア、動向、予測:製品別、価格帯別、流通チャネル別、地域別、2025-2033年

【英語タイトル】Male Grooming Products Market Size, Share, Trends and Forecast by Product, Price Range, Distribution Channel, and Region, 2025-2033

IMARCが出版した調査資料(IMA25FR3387)・商品コード:IMA25FR3387
・発行会社(調査会社):IMARC
・発行日:2025年2月
・ページ数:139
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:小売
◆販売価格オプション(消費税別)
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販売価格オプションの説明
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※本調査資料は英文PDF形式であり、当サイトに記載されている概要および目次は英語を日本語に自動翻訳されたものです。調査資料の詳細については、サンプルでご確認いただけますようお願い致します。

❖ レポートの概要 ❖

男性用グルーミング製品の世界市場規模は2024年に907億米ドルとなった。今後、IMARC Groupは、2033年までに市場は1,536億米ドルに達し、2025年から2033年までのCAGRは5.99%になると予測している。現在、欧州が市場を支配しており、2024年には32.4%以上の市場シェアを占めている。男性用グルーミング製品市場のシェアが上昇している背景には、身だしなみを整えることに重点を置く男性の間で個人衛生に対する意識が高まっていること、男性特有のスキンケアやヘアケアに特化した専用製品が容易に入手できるようになったこと、ソーシャルメディアや有名人の推薦の影響力が高まっていること、さまざまな小売チャネルが拡大していることなどがある。

男性用グルーミング製品は、男性の外見と衛生状態を向上させ、維持するためにデザインされた特別なパーソナルケア用品である。これらの製品は、シェービングクリームやカミソリから、シャンプー、コンディショナー、スキンケア製品まで多岐にわたる。これらの製品は、皮膚や毛髪との相互作用により、オイルコントロール、保湿、毛髪強化など、男性に合わせたソリューションを提供する。男性層に特化した処方が特徴で、男性特有の肌や髪のニーズを満たすために、さまざまな成分が配合されている。これらの製品は多くの場合、保湿、栄養補給、環境要因からの保護を提供し、身だしなみを整えることを目的としている。

世界市場の主な原動力は、身だしなみを整えることを重視する男性の間で、個人衛生に対する意識が高まっていることである。これに伴い、男性特有のスキンケアやヘアケアのニーズに特化した専用製品が容易に入手できるようになったことも、市場に弾みをつけている。さらに、ソーシャルメディアや有名人の推薦の影響力の高まりと、さまざまな小売チャネルの拡大が、これらの製品へのアクセス性と魅力の向上をもたらしている。また、革新的な製品の創出につながる広範な研究開発(R&D)活動も、市場にプラスの影響を与えている。その他、男性に特化したブランドの設立、男性のセルフケアへの文化的シフト、都市部の男性が直面する多忙な生活や特殊な環境要因に対応した製品へのニーズなどが、市場に貢献している。

男性用グルーミング製品市場の動向/促進要因:
カスタマイズ・ソリューションの出現

男性用グルーミング製品市場におけるカスタマイズ・ソリューションの出現は画期的な進歩である。消費者は、独自の肌タイプや髪質、個人の嗜好に特化した製品を求めるようになっている。この需要に応えるため、各ブランドは現在、個人の評価や要求に基づいて作成された個人向けシェービング・キット、ヘアケア・レジーム、スキンケア製品など、オーダーメイドのソリューションを提供している。このようなパーソナライゼーションは、消費者体験を向上させるだけでなく、顧客が自分専用にデザインされた製品により強いつながりを感じるため、ブランド・ロイヤルティを築くことにもなる。さらに、カスタマイズされたソリューションによって、メーカーは消費者をよりよく理解することができ、ターゲットとする消費者により強く響く製品を革新的に開発することができる。製品を個々のニーズや関心事に密接に合わせることで、消費者の関与と満足度が高まり、結果的に市場の成長と拡大に拍車をかけている。

テクノロジーとイノベーションの融合が進む

男性用グルーミング業界では、テクノロジーとイノベーションの融合が進み、男性のパーソナルケアへの取り組み方が再定義されつつある。センサーを搭載したスマートなカミソリから、バーチャルな相談や個別のアドバイスを提供するグルーミング・アプリまで、テクノロジーはグルーミングをより身近で効率的、魅力的なものにしている。さらに、定期購入サービスのようなイノベーションは、購入と補充のプロセスを簡素化し、男性が簡単にグルーミングの習慣を維持できるようにしている。テクノロジーの導入は単なるトレンドではなく、業界の運営方法の転換を意味し、消費者と新しくエキサイティングな方法でつながっている。このようなテクノロジーの変革は、テクノロジーに精通した世代にアピールし、彼らのグルーミング体験に利便性と新しさを加えることで、世界レベルでの市場のさらなる成長を促す重要な要因となっている。

社会規範と認識のパラダイムシフト

男性のグルーミングをめぐる社会規範と認識の変化は、市場の展望を再形成する上で重要な役割を果たしている。社会の進歩に伴い、かつては男性のグルーミングを限られた製品群に限定していた伝統的な考え方が侵食されつつある。今日では、身だしなみを整えることはもはや女性的な行為としてのみ見なされることはなく、より多くの男性が広範なセルフケアの習慣を受け入れている。この変化は、メディアの表現、有名人の影響、そして個性と自己表現を認め祝福する一般的な文化的進化によって促進されている。その結果、男性は、より幅広いグルーミング製品を探求し、使用することに快感を覚えるようになっている。この社会的態度の変化は、男性グルーミング市場のイメージを向上させるだけでなく、新たな消費者層への扉を開き、グルーミング製品のさらなる探求と使用を促進している。この大きな変化は、市場の継続的成長にとって不可欠である。

男性用グルーミング製品産業のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界の男性用グルーミング製品市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、価格帯、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品別の内訳

– 男性用化粧品
– 電気製品
– アフターシェーブローション
– その他

男性用化粧品が最大の市場セグメント

本レポートでは、製品別に市場を詳細に分類・分析している。これには、男性用トイレタリー製品、電気製品、アフターシェーブローション、その他が含まれる。同レポートによると、男性用トイレタリー製品が最大のセグメントを占めている。

男性用トイレタリー製品セグメントは、個人の衛生と外見に関する男性の意識の高まりによって牽引されている。各ブランドは、男性のスキンケアやグルーミングのニーズに特化した専門製品の導入に注力している。都市化の進展と可処分所得の増加が、男性用トイレタリー製品の需要拡大に寄与している。広告や有名人の推薦は、男性のグルーミング習慣を正常化し促進する上で重要な役割を果たしている。さらに、オンライン小売プラットフォームの出現は、これらの製品をより入手しやすくし、このセグメントの成長を刺激している。

一方、電気製品およびアフターシェーブローション部門の成長は、主に男性のグルーミング意識の高まりと、技術的に進んだ製品の入手可能性によって牽引されている。可処分所得の増加とファッション・トレンドの影響も、これらの製品を一般大衆にとってより身近なものにしている。さらに、これらの製品の利便性とパーソナルケアの効能の融合が、より多くの男性に毎日のグルーミング・ルーティンに取り入れるよう促している。

価格帯別内訳:

– マス製品
– プレミアム製品

マス製品が最大の市場セグメント

本レポートでは、価格帯別に市場を詳細に分類・分析している。これにはマス製品とプレミアム製品が含まれる。それによると、マス製品が最大のセグメントを占めている。

マス製品セグメントは、手頃な価格ですぐに入手可能なグルーミング・ソリューションに対する需要の高まりに後押しされている。様々な価格帯の製品を提供する多国籍ブランドの存在により、グルーミング製品はより幅広い層にとって利用しやすいものとなっている。製造技術の進歩により、コスト効率の高い生産が可能になり、大量生産品の値ごろ感にも貢献している。パーソナル・グルーミングに対する意識の高まりは、様々な小売チャネルでこれらの製品が入手可能になったことと相まって、このセグメントをさらに押し上げた。さらに、ターゲットを絞ったマーケティング戦略や販促キャンペーンが幅広い消費者層への浸透に成功し、マス製品セグメントの成長を高めている。

一方、プレミアム製品分野は、高品質で高級なグルーミングアイテムへの消費者の嗜好の変化により成長を遂げている。プレミアム製品はステータスシンボルであるという認識が、ブランド意識の高まりやセルフケアへの消費者の投資意欲とともに、このセグメントを後押ししている。ターゲットを絞ったマーケティング戦略でこの傾向を利用し、ユニークでハイエンドな製品を提供するメーカーが、このセグメントの成長をさらに加速させている。

流通チャネル別内訳:

– スーパーマーケットとハイパーマーケット
– 薬局
– オンラインストア
– その他

スーパーマーケットとハイパーマーケットが市場シェアの大半を占める

本レポートでは、流通チャネル別に市場を詳細に分類・分析している。これにはスーパーマーケットとハイパーマーケット、薬局、オンラインストア、その他が含まれる。報告書によると、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大のセグメントを占めている。

スーパーマーケットとハイパーマーケットが男性用グルーミング製品市場の主要チャネルとして成長しているのは、多種多様な製品の選択肢を通じて利便性を提供しているからである。商品を実際に見て確かめたいという顧客の嗜好や、異なるブランドや価格を一箇所で比較できる機会が、このセグメントを後押ししている。スーパーマーケットやハイパーマーケットは、都市部や郊外に戦略的に立地しているため、多くの人々が利用しやすい。店内でのプロモーションやディスカウントも、消費者をこうした小売スペースに引きつけるのに効果的である。さらに、これらの店舗では、商品情報や品揃えを支援する訓練を受けたスタッフが、購買を促す上で重要な役割を果たしている。

一方、男性用グルーミング市場における薬局やオンラインストアの拡大は、さまざまな顧客ニーズに応える多様で広範な流通チャネルに起因している。オンラインショッピングプラットフォームの利便性とアクセシビリティは、技術に精通した世代に特にアピールしているが、一方で伝統的な実店舗は、製品購入のための信頼できる情報源であり続けている。顧客体験を向上させるための小売業者とメーカーの協力関係や、さまざまな販売チャネルに合わせたマーケティング活動が、このセグメントを後押ししている。

地域別内訳:

– アジア太平洋地域
– 北米
– 欧州
– 中東・アフリカ
– 中南米

欧州が明確な優位性を示し、男性用グルーミング製品市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、アジア太平洋、北米、欧州、中東・アフリカ、中南米を含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。それによると、欧州が最大の市場シェアを占めている。

欧州市場は、パーソナルケアとグルーミングの豊かな伝統と、品質とイノベーションへの強いこだわりが原動力となっている。数多くの定評あるブランドの存在と消費者の高い購買力が、この市場の成長を支えている。欧州の男性をターゲットにした啓発キャンペーンや広告戦略は、グルーミングとパーソナルケアに対する意識の変化に貢献している。

eコマースやデジタル・プラットフォームの台頭により、遠隔地にも製品が届くようになり、市場の成長が促進されている。さらに、外見の多様性を受け入れる社会的傾向や、欧州文化におけるファッションやライフスタイルの影響も需要を促進している。天然成分やオーガニック成分の使用を奨励する規制政策は、欧州の消費者の嗜好と共鳴し、市場をさらに牽引している。

さらに、環境意識と持続可能な製品への需要が、パッケージングと製品処方の革新にもつながり、欧州市場セグメントを強化している。最後に、国内ブランドと国際ブランドのコラボレーションは、幅広い選択肢を提供し、さまざまな消費者のニーズや嗜好にアピールすることで、欧州地域の男性用グルーミング製品市場を後押ししている。

競争環境:
主要企業は、消費者の需要を満たすため、研究開発(R&D)活動に多額の投資を行い、技術的に進歩した新製品を継続的に投入している。オンラインとオフラインの両方で流通チャネルを拡大することは、主要企業がとる重要な戦略であり、これは製品へのアクセスの向上と幅広い消費者層の獲得につながっている。さらに、環境意識の高い消費者にアピールするため、天然成分や環境にやさしいパッケージの製品を開発するなど、持続可能性への取り組みも行っている。また、有力企業は、カスタマイズやパーソナライゼーションにも注力しており、パーソナライズされた製品やサービスを提供することで、つながりのある顧客体験を生み出している。さらに、戦略的合併、買収、パートナーシップは、製品ポートフォリオを強化し、新市場へのアクセスを獲得するために、主要プレーヤーによって活用されている。また、ターゲットを絞ったマーケティング・キャンペーンを実施し、強力なブランド・アイデンティティを構築することで、市場のさまざまなセグメントにリーチしている。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行っている。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のようなものがある:

– プロクター・アンド・ギャンブル社
– ユニリーバPLC
– エッジウェル・パーソナルケア・カンパニー
– バイヤスドルフAG
– LVMHモエ・ヘネシー・ルイ・ヴィトンSE
– ロレアルSA
– コティ
– ナチュラ・コスメティコス SA (NATURA)
– PUIG, SL
– フィリップス
– パナソニック株式会社

本レポートで扱う主な質問

1.男性用グルーミング製品の市場規模は?

2.男性用グルーミング製品市場の将来展望は?

3.男性用グルーミング製品市場を牽引する主な要因は何か?

4.男性用グルーミング製品市場で最大のシェアを占める地域は?

5.男性用グルーミング製品の世界市場における主要企業は?

❖ レポートの目次 ❖

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 男性用グルーミング製品の世界市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 製品別市場構成
5.5 流通チャネル別市場構成比
5.6 価格帯別市場構成比
5.7 地域別市場構成比
5.8 市場予測
5.9 SWOT分析
5.9.1 概要
5.9.2 強み
5.9.3 弱点
5.9.4 機会
5.9.5 脅威
5.10 バリューチェーン分析
5.10.1 概要
5.10.2 研究開発
5.10.3 原材料調達
5.10.4 製造
5.10.5 マーケティング
5.10.6 流通
5.10.7 最終用途
5.11 ポーターズファイブフォース分析
5.11.1 概要
5.11.2 買い手の交渉力
5.11.3 供給者の交渉力
5.11.4 競争の程度
5.11.5 新規参入の脅威
5.11.6 代替品の脅威
5.12 価格分析
5.12.1 主要価格指標
5.12.2 価格構造
5.12.3 マージン分析
6 製品別市場構成
6.1 男性用トイレタリー
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 電気製品
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 アフターシェーブローション
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 その他
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
7 価格帯別市場構成
7.1 マスプロダクト
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 プレミアム製品
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 流通チャネル別市場
8.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 薬局店舗
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 オンラインストア
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 その他
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
9 地域別市場内訳
9.1 欧州
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 北米
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 アジア太平洋
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 中東・アフリカ
9.4.1 市場動向
9.4.2 市場予測
9.5 中南米
9.5.1 市場動向
9.5.2 市場予測
10 男性用グルーミング製品の製造工程
10.1 製品概要
10.2 原材料要件
10.3 製造プロセス
10.4 主な成功要因とリスク要因
11 競争環境
11.1 市場構造
11.2 主要プレーヤー
11.3 主要プレーヤーのプロフィール
11.3.1 プロクター・アンド・ギャンブル社
11.3.2 ユニリーバPLC
11.3.3 エッジウェル・パーソナルケア・カンパニー
11.3.4 バイヤスドルフAG
11.3.5 LVMHモエ・ヘネシー・ルイ・ヴィトンSE
11.3.6 ロレアルSA
11.3.7 コティ社
11.3.8 ナチュラ・コスメティコス SA (NATURA)
11.3.9 puig, sl
11.3.10 Koninklijke Philips NV
11.3.11 パナソニック株式会社

[図一覧]
図1:世界:男性用グルーミング製品市場:主な促進要因と課題
図2:世界:男性用グルーミング製品市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:男性用グルーミング製品市場:製品別構成比(単位:%)、2024年
図4:男性用グルーミング製品の世界市場:製品別構成比(単位:%)、2024年図4:男性用グルーミング製品の世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年
図5:男性用グルーミング製品の世界市場:価格帯別構成比(単位:%)、2024年図5:男性用グルーミング製品の世界市場:価格帯別構成比(%)、2024年
図6:男性用グルーミング製品の世界市場:価格帯別構成比(単位:%)、2024年図6:男性用グルーミング製品の世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図7:男性用グルーミング用品の世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年〜2033年
図8:世界:男性用グルーミング製品産業:SWOT分析
図9: 世界: 男性用グルーミング製品産業:バリューチェーン分析
図10:世界:男性用グルーミング製品産業:ポーターのファイブフォース分析
図11:世界:男性用グルーミング製品(男性用化粧品)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図12:世界:男性用グルーミング製品(男性用トイレタリー)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図13:世界の男性用グルーミング製品(電気製品)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図14:男性用グルーミング製品(電気製品)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図15:世界の男性用グルーミング製品(アフターシェーブローション)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図16:世界の男性用グルーミング製品(アフターシェーブローション)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図17:世界の男性用グルーミング製品(その他製品)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図18:男性用グルーミング製品(その他製品)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図19:男性用グルーミング製品(大衆向け製品)の世界市場販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図20:男性用グルーミング製品(マスプロダクト)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図21:世界の男性用グルーミング製品(プレミアム製品)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図22:男性用グルーミング製品(プレミアム製品)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図23:世界:男性用グルーミング製品市場:図23:世界の男性用グルーミング製品市場:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図24:世界:男性用グルーミング用品市場予測:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた売上高(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図25:世界:男性用グルーミング用品市場:薬局店舗による販売(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図26:世界:男性用グルーミング用品市場予測:薬局店舗を通じた売上高(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図27:世界:男性用グルーミング用品市場:オンラインストアによる販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図28:世界:男性用グルーミング用品市場予測:オンラインストア経由の売上高(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図29:世界:男性用グルーミング用品市場:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図30:世界:男性用グルーミング製品市場予測:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図31:欧州:男性用グルーミング製品市場:その他の流通チャネル男性用グルーミング製品市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図32:欧州:男性用グルーミング製品市場予測:2019年および2024年男性用グルーミング製品市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図33:北米:男性用グルーミング製品市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図34:北米:男性用グルーミング製品市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図35:アジア太平洋:男性用グルーミング製品市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図36:アジア太平洋地域:男性用グルーミング製品市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図37:中東およびアフリカ:男性用グルーミング製品市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図38:中東およびアフリカ:男性用グルーミング製品市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図39:ラテンアメリカ:男性用グルーミング製品市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図40:ラテンアメリカ:男性用グルーミング製品市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 41:男性用グルーミング製品の製造:詳細なプロセスフロー

[表一覧]
表1:世界:男性用グルーミング製品市場:主要産業のハイライト(2024年、2033年
表2:世界:男性用グルーミング製品市場予測:製品別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:男性用グルーミング製品の世界市場予測:価格帯別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表4:男性用グルーミング製品の世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:男性用グルーミング製品の世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表6:男性用グルーミング製品の製造:原材料所要量
表7:男性用グルーミング製品の世界市場:競合構造競争構造
表8:男性用グルーミング製品の世界市場:競争構造主要プレイヤー

The global male grooming products market size was valued at USD 90.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 153.6 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.99% from 2025-2033. Europe currently dominates the market, holding a market share of over 32.4% in 2024. The male grooming products market share is rising due to growing awareness of personal hygiene among men, with an emphasis on a well-groomed appearance, the easy availability of specialized products catering specifically to men's unique skin and hair care, the growing influence of social media and celebrity endorsements, as well as the expansion of various retail channels, are some of the factors driving the male grooming products market.

Male grooming products are specialized personal care items designed to enhance and maintain the physical appearance and hygiene of men. These products range from shaving creams and razors to shampoos, conditioners, and skin-care products. Their working mechanism involves interaction with the skin and hair, offering tailored solutions such as oil control, moisturization, or hair strengthening. Characterized by their formulation to cater specifically to the male demographic, they include a diverse array of ingredients to meet the unique skin and hair needs of men. The properties of these products often provide hydration, nourishment, and protection against environmental factors, aiming for a well-groomed appearance.

The global market is primarily driven by the increasing awareness about personal hygiene among men with an emphasis on a well-groomed appearance. In line with this, the easy availability of specialized products catering specifically to men's unique skin and hair care needs is also providing an impetus to the market. Moreover, the growing influence of social media and celebrity endorsements, along with the expansion of various retail channels, are resulting in higher accessibility and attraction to these products. Also, the extensive research and development (R&D) activities leading to the creation of innovative products are impacting the market positively. Some of the other factors contributing to the market include the establishment of male-focused brands, a cultural shift towards self-care among men, and the need for products that cater to the busy lives and specific environmental factors faced by urban males.

Male Grooming Products Market Trends/Drivers:
The emergence of customized solutions

The emergence of customized solutions in the male grooming products market has been a groundbreaking advancement. Consumers increasingly seek products that cater specifically to their unique skin types, hair textures, and personal preferences. To meet this demand, brands are now offering tailored solutions, such as personalized shaving kits, hair care regimes, or skin care products created based on individual assessments and requirements. This personalization not only enhances the consumer experience but also builds brand loyalty, as customers feel a stronger connection to products designed exclusively for them. Moreover, customized solutions allow manufacturers to understand their consumers better, enabling them to innovate and develop products that resonate more strongly with their target audience. By aligning the products closely with individual needs and concerns, the market is witnessing increased consumer engagement and satisfaction, ultimately fueling its growth and expansion.

Rising integration of technology and innovation

The rising integration of technology and innovation in the male grooming industry is redefining the way men approach personal care. From smart razors equipped with sensors to grooming apps that offer virtual consultations and personalized advice, technology is making grooming more accessible, efficient, and engaging. Furthermore, innovations such as subscription-based services are simplifying the purchase and replenishment process, allowing men to maintain their grooming routine effortlessly. The infusion of technology is not merely a trend; it represents a shift in how the industry operates, connecting with consumers in new and exciting ways. This technological transformation is appealing to a tech-savvy generation, adding convenience and novelty to their grooming experience, thus becoming a significant factor in driving further growth in the market on a global level.

The paradigm shift in social norms and perceptions

The changing social norms and perceptions surrounding male grooming are playing a significant role in reshaping the market landscape. As society progresses, traditional views that once restricted male grooming to a limited set of products are eroding. Nowadays, grooming is no longer viewed solely as a feminine practice, and more men are embracing extensive self-care routines. This shift is facilitated by media representation, celebrity influence, and general cultural evolution that recognizes and celebrates individuality and self-expression. As a result, men are feeling more comfortable exploring and using a broader range of grooming products. This change in societal attitudes is not only enhancing the image of the male grooming market but also opening doors to new consumer segments and promoting further exploration and use of grooming products. This profound shift is vital for the continued growth of the market.

Male Grooming Products Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global male grooming products market report, along with forecasts at the global and regional levels from 2025-2033. Our report has categorized the market based on product, price range and distribution channel.

Breakup by Product:

• Male Toiletries
• Electrical Products
• After Shave Lotions
• Others

Male toiletries represents the largest market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product. This includes This includes male toiletries, electrical products, after shave lotions, and others. According to the report, male toiletries represented the largest segment.

The male toiletries segment is driven by a growing consciousness among men about personal hygiene and appearance. Brands are focusing on introducing specialized products that cater specifically to men's skincare and grooming needs. The rise in urbanization and an increase in disposable incomes has contributed to a growing demand for male toiletries. Advertisements and celebrity endorsements have played a significant role in normalizing and promoting male grooming habits. Furthermore, the emergence of online retail platforms has made these products more accessible, stimulating growth in this segment.

On the other hand, the growth in the electrical products and after shave lotions segments are primarily driven by the rise in grooming consciousness among men and the availability of technologically advanced products. Increased disposable income and the influence of fashion trends have also made these products more accessible to the general public. The fusion of convenience and personal care efficacy in these products has additionally encouraged more males to incorporate them into their daily grooming routines.

Breakup by Price Range:

• Mass Products
• Premium Products

Mass products represents the largest market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the price range. This includes mass products and premium products. According to the report, mass products represented the largest segment.

The mass products segment is propelled by a growing demand for affordable and readily available grooming solutions. The presence of multinational brands offering a range of products at different price points has made grooming products accessible to a wider demographic. Technological advancements in manufacturing have allowed for cost-effective production, contributing to the affordability of mass products. An increase in awareness about personal grooming, coupled with the availability of these products in various retail channels, has further boosted the segment. Moreover, targeted marketing strategies and promotional campaigns have successfully reached a broader consumer base, enhancing the growth of the mass products segment.

On the other hand, the premium products segment is experiencing growth due to a shift in consumer preference towards high-quality and luxury grooming items. The perception of premium products as a status symbol, along with the increase in brand consciousness and consumer willingness to invest in self-care, has propelled this segment. Manufacturers capitalizing on this trend with targeted marketing strategies and offering unique, high-end products have further accelerated its growth.

Breakup by Distribution Channel:

• Supermarkets and Hypermarkets
• Pharmacy Stores
• Online Stores
• Others

Supermarkets and hypermarkets accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes supermarkets and hypermarkets, pharmacy stores, online stores, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets represented the largest segment.

The growth in supermarkets and hypermarkets as a key channel for the male grooming products market is linked to the convenience they offer through a wide variety of product choices. Customer preference for physical examination of products and the opportunity to compare different brands and prices in one location fuels this segment. Strategic locations of supermarkets and hypermarkets in urban and suburban areas make them accessible to a large population. In-store promotions and discounts are also effective in attracting consumers to these retail spaces. Additionally, trained staff in these stores who assist with product information and selection play a vital role in encouraging purchases.

On the other hand, the expansion of pharmacy stores and online stores in the male grooming market can be attributed to the diverse and widespread distribution channels catering to different customer needs. The convenience and accessibility of online shopping platforms have particularly appealed to a tech-savvy generation, while traditional brick-and-mortar stores continue to be trusted sources for product purchases. Collaborations between retailers and manufacturers to enhance customer experience, along with tailored marketing efforts for various sales channels, are collectively boosting this segment.

Breakup by Region:

• Asia Pacific
• North America
• Europe
• Middle East and Africa
• Latin America

Europe exhibits a clear dominance, accounting for the largest male grooming products market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Asia Pacific; North America; Europe; the Middle East and Africa; and Latin America. According to the report, Europe accounted for the largest market share.

The market in Europe is driven by a rich tradition of personal care and grooming, combined with a strong focus on quality and innovation. The presence of numerous established brands and the high purchasing power of consumers supports the growth in this market. Awareness campaigns and advertising strategies targeted at European males have contributed to changing attitudes towards grooming and personal care.

The rise in eCommerce and digital platforms has expanded the reach of products to remote areas, enhancing market growth. Additionally, societal trends towards embracing diversity in appearance and the influence of fashion and lifestyle in European cultures have spurred demand. Regulatory policies that encourage the use of natural and organic ingredients resonate with consumer preferences in Europe, further driving the market.

Furthermore, environmental consciousness and the demand for sustainable products have also led to innovation in packaging and product formulation, strengthening the European market segment. Lastly, collaborations between local and international brands provide a wide array of choices, appealing to different consumer needs and preferences, thereby boosting the male grooming products market in the Europe region.

Competitive Landscape:
The key players are continually introducing new and technologically advanced products to by heavily investing in research and development (R&D) activities to meet consumer demands. The expansion of distribution channels, both online and offline, is a critical strategy taken by the major companies, which is leading to higher product accessibility and a broader consumer base. Additionally, they are taking sustainability initiatives, including the development of products with natural ingredients and eco-friendly packaging, to appeal to environmentally conscious consumers. The prominent players are also focusing on customization and personalization, such as offering personalized products and services, to help create a connected customer experience. Furthermore, strategic mergers, acquisitions, and partnerships are being utilized by the major players to enhance product portfolios and gain access to new markets. They are also employing targeted marketing campaigns and building strong brand identities to reach different segments of the market.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

• Procter & Gamble Company
• Unilever PLC
• Edgewell Personal Care Company
• Beiersdorf AG
• LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton SE
• L’Óreal SA
• Coty, Inc.
• Natura Cosmeticos SA (NATURA)
• PUIG, SL
• Koninklijke Philips NV
• Panasonic Corporation


Key Questions Answered in This Report

1.How big is the male grooming products market?

2.What is the future outlook of male grooming products market?

3.What are the key factors driving the male grooming products market?

4.Which region accounts for the largest male grooming products market share?

5.Which are the leading companies in the global male grooming products market?

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★調査レポート[男性用グルーミング用品のグローバル市場規模、シェア、動向、予測:製品別、価格帯別、流通チャネル別、地域別、2025-2033年] (コード:IMA25FR3387)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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