A2ミルクのグローバル市場:最終用途別(液体ミルク、乳児用粉ミルク、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストアと食料品店、オンライン/無店舗小売、その他)、地域別 2025-2033

【英語タイトル】A2 Milk Market Report by End-Use (Liquid Milk, Infant Formula, and Others), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience and Grocery Stores, Online/Non-Store Retailing, and Others), and Region 2025-2033

IMARCが出版した調査資料(IMA25FR3121)・商品コード:IMA25FR3121
・発行会社(調査会社):IMARC
・発行日:2025年2月
・ページ数:133
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:フード&ドリンク
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※本調査資料は英文PDF形式であり、当サイトに記載されている概要および目次は英語を日本語に自動翻訳されたものです。調査資料の詳細については、サンプルでご確認いただけますようお願い致します。

❖ レポートの概要 ❖

世界のA2ミルク市場規模は2024年に154億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに509億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて14.21%の成長率(CAGR)を示すと予測している。乳糖不耐症人口の増加、A2ミルクをベースとした加工食品やRTE食品への志向の高まり、カフェやベーカリーなどの商業施設の増加が、市場を推進している主な要因の一部である。

A2ミルクは通常のミルクとは異なり、βカゼインタンパク質のA2変異体のみを含む。ガーンジー種、リムーザン種、シャロレー種、ジャージー種などの高齢牛から搾乳される。カルシウム、ビタミンD、タンパク質、健康的な脂肪、リン、カリウム、その他の必須栄養素を豊富に含む。普通の牛乳を飲むと不快感を感じる人には、消化しやすい。消化の快適性を高め、栄養の吸収を促進し、自己免疫疾患、心臓病、免疫反応障害、神経障害の発症リスクを低減します。

乳糖不耐症人口の増加が、世界中で日々の栄養ニーズを満たすA2ミルク需要を牽引している。さらに、急速な都市化、多忙なライフスタイル、消費者の購買力の向上などを背景に、パンケーキ、マフィン、カップケーキ、スムージー、シェイク、コーヒーなど、A2ミルクをベースとした加工食品や調理済み食品(RTE)への志向が高まっていることも、市場の成長を後押ししている。さらに、カフェ、レストラン、ホテル、クイック・サービス・レストラン(QSR)、ベーカリーなど、食品や飲料の調理にA2ミルクの使用を取り入れる商業施設の増加が、市場にプラスの影響を与えている。これとは別に、食料品店や食品宅配アプリケーションのようなさまざまなオンライン小売チャネルを通じてA2ミルクやA2ミルクベースの食品および飲料が簡単に入手できるようになり、利便性や迅速かつ無料な配送設備が提供されるようになったことも、市場の成長に寄与している。さらに、ローション、クレンジング、モイスチャライザー、シャンプー、コンディショナーなどの化粧品やスキンケア製品の生産におけるA2ミルクの使用の増加が、市場の成長を後押ししている。

A2ミルク市場の動向/促進要因:
関連する利点に関する意識の高まり

A2ミルク需要を促進する主な要因のひとつは、その健康上の利点に対する消費者の意識の高まりである。A1とA2の両方のβカゼインタンパク質を含む通常の牛乳とは異なり、A2牛乳はA2βカゼインのみを含む。研究によると、A2ミルクは人によっては消化しやすく、乳糖不耐症や牛乳過敏症に伴う症状を軽減できる可能性がある。このような健康上の利点は、様々なメディアを通じて効果的に伝えられ、消費者のA2ミルクへの関心を高め、その後の需要につながっている。

生活習慣病の増加

肥満、糖尿病、心臓病など生活習慣に関連した健康問題が増加しているため、消費者は食生活の選択にますます慎重になっている。A2 牛乳は消化器系の問題や炎症に関連する A1 タンパク質を含んでいないため、通常の牛乳に代わる健康的な牛乳と見なされることが多い。人々がバランスの取れたライフスタイルに沿った、より良い栄養価の高い選択肢を求める中、A2ミルクは人気が高まっており、健康志向の食品に対する消費者のニーズを満たしている。

高まる消費者の嗜好

消費者の嗜好がナチュラル、オーガニック、エシカルな選択肢へと進化するにつれ、A2ミルクへの注目も高まっている。多くのA2ミルクブランドは、消化に優しいだけでなく、環境に配慮した方法で生産されていることをアピールしている。中には、放し飼いや牧草飼育など、より良い動物福祉の実践を強調するものもあり、持続可能性や倫理的配慮を重視する消費者層にアピールしている。この傾向は、健康志向の消費傾向とも一致しており、人々は健康や地球にとってより良いと思われる製品に割高な対価を支払うことを厭わない。この傾向が続くと、A2ミルクの需要は上昇基調を維持すると思われる。

A2ミルク業界のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のA2ミルク市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの世界および地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場を最終用途と流通チャネルに基づいて分類しています。

最終用途別の内訳

– 液体ミルク
– 乳児用粉ミルク
– その他

液体ミルクが市場を独占

本レポートでは、最終用途別に市場を詳細に分類・分析している。これには液体ミルク、乳児用粉ミルク、その他が含まれる。報告書によると、液体ミルクが最大のセグメントを占めている。液体状のA2ミルクの主な最終用途は、通常の牛のミルクと同様に直接消費することである。特に、A1とA2の両方のタンパク質を含む通常の牛乳で消化不良を起こす消費者を対象としている。液体A2ミルクは、そのまま飲料としてだけでなく、料理やお菓子作りに使ったり、スムージーやシェイクの材料として使われることも多い。カルシウム、タンパク質、ビタミンを含むその栄養特性から、潜在的な健康効果を求める多くの人々の食生活の主食として役立っている。

A2ミルクは、乳児用調製粉乳にも使用されるようになってきている。乳幼児の消化器官に負担をかけない栄養を提供するために、A2ミルクを選ぶ親もいる。この粉ミルクは、必須脂肪酸、ビタミン、ミネラルを含む、乳児のためのバランスの取れた栄養源となるように設計されており、天然の母乳の栄養プロファイルにできるだけ近いものを目指している。A2ミルクは一般的に、乳糖不耐症の赤ちゃんや、通常の牛乳ベースのミルクに含まれるA1タンパク質に敏感な赤ちゃんのために、母乳の補助食品として、または母乳の代わりに使用されます。

流通チャネル別内訳:

– スーパーマーケットとハイパーマーケット
– コンビニエンスストアおよび食料品店
– オンライン・無店舗販売
– その他

スーパーマーケットとハイパーマーケットが市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、流通チャネルに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、スーパーマーケットおよびハイパーマーケット、コンビニエンスストアおよび食料品店、オンライン/非店舗小売、その他が含まれる。報告書によると、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大の市場シェアを占めている。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、A2ミルクの主要な流通経路の一つとなっている。これらの大規模な小売スペースでは、A2ミルクのような特殊品目を含む幅広い食品・飲料製品が販売されている。スーパーマーケットやハイパーマーケットを通じてA2ミルクを流通させる利点は、人通りが多いことから得られる知名度である。これらの店舗には乳製品専用のコーナーがあることが多く、A2ミルクを目立つように陳列することができるため、消費者が見つけやすくなる。このような大型店の広範なリーチとマーケティング能力は、消費者にA2ミルクの潜在的な利点を啓蒙し、需要を拡大するのにも役立つ。

コンビニエンスストアや食料品店もA2ミルクの重要な流通チャネルである。これらの店舗は一般に、スーパーマーケットやハイパーマーケットに比べ小規模で地域密着型である。消費者が牛乳を含む必需品を購入する際に、迅速で便利な選択肢となる。A2ミルクはこうした店舗でよく見られる衝動買いの行動から利益を得ることができる。さらに、コンビニエンスストアや食料品店は地域密着型であるため、A2 牛乳のような特殊な乳製品の需要が高い地域や近隣に対応し、より的を絞った流通を行うことができる。このような小規模店舗は、店内販促や個別化された顧客エンゲージメントの機会も提供できる。

地域別内訳:

– 北米
– ヨーロッパ
– オセアニア
– アジア
– その他

オセアニアが明確な優位性を示し、A2ミルク市場で最大のシェアを占める

この市場調査報告書は、北米、欧州、オセアニア、アジア、その他を含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を提供している。それによると、オセアニアが最大の市場シェアを占めている。

乳製品や乳糖を含まない製品の消費の増加は、オセアニア地域におけるA2ミルクの需要を促進する主な要因の一つである。さらに、消費者の間で健康への関心が高まっていることも、同地域の市場成長を後押ししている。これに加えて、ベビーフードや乳児用粉ミルクの製造においてA2ミルクの使用が増加していることも、同地域の市場にプラスの影響を与えている。

競争環境:
大手企業は遺伝子検査を利用してA2タンパク質のみを生産する牛を特定し、ミルクが純粋なA2品種であることを保証して製品の完全性を維持している。また、A1タンパク質がないことを確認し、A2ミルクの純度を確保するために、質量分析と高度なクロマトグラフィー技術を活用して厳格な品質チェックを行っている。さらに、主要企業はブロックチェーン技術とQRコードを統合してトレーサビリティを強化し、消費者が農場から棚に並ぶまでの製品の歩みの詳細情報にアクセスできるようにすることで、消費者の信頼を高めている。また、A2ミルクが長距離輸送中も品質を維持できるようにしている。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行っている。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のようなものがある:

– A2ミルク社
– ジャージー乳業
– ライオン社(ピューラ社、デイリーファーマーズ社)
– フォンテラ

本レポートでお答えする主な質問

1.2024年の世界のA2ミルク市場規模は?

2.2025-2033年の世界のA2ミルク市場の予想成長率は?

3.世界のA2ミルク市場を牽引する主要因は何か?

4.COVID-19が世界のA2ミルク市場に与えた影響は?

5.世界のA2ミルク市場の最終用途別内訳は?

6.世界のA2ミルク市場の流通経路別の内訳は?

7.A2ミルクの世界市場における主要地域は?

8.A2ミルクの世界市場における主要プレーヤー/企業は?

❖ レポートの目次 ❖

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界のA2ミルク市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.2.1 数量動向
5.2.2 金額動向
5.3 COVID-19の影響
5.4 用途別市場構成比
5.5 流通チャネル別市場構成比
5.6 地域別市場構成比
5.7 市場予測
5.8 SWOT分析
5.8.1 概要
5.8.2 強み
5.8.3 弱点
5.8.4 機会
5.8.5 脅威
5.9 バリューチェーン分析
5.9.1 概要
5.9.2 研究開発
5.9.3 原材料調達
5.9.4 製造
5.9.5 マーケティング
5.9.6 流通
5.9.7 最終用途
5.10 ポーターズファイブフォース分析
5.10.1 概要
5.10.2 買い手の交渉力
5.10.3 供給者の交渉力
5.10.4 競争の程度
5.10.5 新規参入の脅威
5.10.6 代替品の脅威
5.11 価格分析
5.11.1 主要価格指標
5.11.2 価格構造
5.11.3 マージン分析
5.12 主な市場促進要因と成功要因
6 用途別市場
6.1 液体ミルク
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 粉ミルク
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 その他
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
7 流通チャネル別市場
7.1 スーパーマーケット&ハイパーマーケット
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 コンビニエンスストア・食料品店
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 オンライン・無店舗小売業
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 その他
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
8 主要地域の業績
8.1 北米
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 欧州
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 オセアニア
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 アジア
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
8.5 その他
8.5.1 市場動向
8.5.2 市場予測
9 競争環境
9.1 市場構造
9.2 主要プレイヤー
9.3 主要プレーヤーのプロフィール
9.3.1 A2ミルク社
9.3.2 ジャージー乳業
9.3.3 Lion Pty Limited (Pura と Dairy Farmers)
9.3.4 フォンテラ

[図一覧]
図1:世界:A2ミルク市場:主な促進要因と課題
図2:世界:A2ミルク市場:販売量(単位:百万トン)、2019年~2024年
図3:世界:A2ミルク市場:販売金額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図4:世界:A2ミルク市場:最終用途別内訳(単位:%)、2024年
図5:世界:A2ミルク市場:図5:世界:A2ミルク市場:流通チャネル別構成比(単位
図6:A2ミルクの世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年地域別構成比(%)、2024年
図7:A2ミルクの世界市場予測:販売量(単位:百万トン)、2025年~2033年
図8:世界:A2ミルク市場予測:販売金額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図9:世界:A2ミルク産業:SWOT分析
図10:世界:A2ミルク産業:バリューチェーン分析
図 11: 世界:A2 牛乳産業:ポーターのファイブフォース分析
図12:液体ミルク市場(A2ミルクから生産):価格構成(単位)
図13:世界:液体ミルク市場(A2ミルクから生産):販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図14:世界:液体ミルク市場予測(A2ミルクから生産):販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図15:乳児用粉ミルクの世界市場(A2ミルクから生産):販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図16:乳児用調製粉乳の世界市場予測(A2ミルクから生産):販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図17:世界:その他の乳製品市場(A2ミルクから生産):販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図18:世界:その他の乳製品市場予測(A2ミルクから生産):販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図19:世界:A2ミルク市場:図19:世界のA2ミルク市場:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図20:世界:A2ミルク市場予測:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図21:世界:A2ミルク市場:図21:世界のA2ミルク市場:コンビニエンスストアと食料品店による販売(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図22:世界:A2ミルク市場予測:図22:A2ミルク世界市場予測:コンビニエンスストアおよび食料品店経由の販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図23:世界:A2ミルク市場:オンライン/非店舗小売による販売(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図24:世界:A2ミルク市場予測:オンライン/非店舗小売による販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図25:世界:A2ミルク市場:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図26:世界:A2ミルク市場予測:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図27:北米:A2ミルク市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図28:北米:A2ミルク市場予測A2ミルク市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図29:ヨーロッパ:A2ミルク市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図30:欧州:A2ミルク市場予測A2ミルク市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図31:オセアニア:A2ミルク市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図32:オセアニア:A2ミルク市場予測A2ミルク市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図33:アジア:A2ミルク市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図34:アジア:A2ミルク市場予測A2ミルク市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図35:その他:A2ミルク市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図36:その他:A2ミルク市場予測A2ミルク市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年

[表一覧]
表1:世界:A2ミルク市場:主要産業ハイライト、2024年および2033年
表2:世界:A2ミルク市場予測:最終用途別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:A2ミルクの世界市場予測:表3:A2ミルクの世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:世界のA2ミルク市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表5:世界のA2ミルク市場:競争構造
表6:世界:A2ミルク市場:主要プレイヤー

The global A2 milk market size reached USD 15.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 50.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.21% during 2025-2033. The increasing lactose intolerant population, rising inclination towards A2 milk-based processed and RTE food products, and the growing number of commercial establishments, including cafes and bakeries, are some of the major factors propelling the market.

A2 milk contains only the A2 variant of beta-casein protein, unlike regular milk. It is sourced from older cow breeds, including Guernsey, Limousin, Charolais, and Jersey. It is rich in calcium, vitamin D, protein, healthy fats, phosphorus, potassium, and other essential nutrients. It is easier to digest for people who experience discomfort when consuming regular milk. It aids in improving digestive comfort, enhancing nutrient absorption, and reducing the risk of developing autoimmune diseases, heart diseases, impaired immune responses, and neurological impairment.

The increasing lactose intolerant population is driving the demand for A2 milk to meet the daily nutritional needs of the body around the world. Moreover, the rising inclination towards A2 milk-based processed and ready to eat (RTE) food products, such as pancakes, muffins, cupcakes, smoothies, shakes, and coffee, on account of rapid urbanization, busy lifestyles, and improving purchasing power of consumers is favoring the growth of the market. In addition, the growing number of commercial establishments, including cafes, restaurants, hotels, quick service restaurants (QSRs), and bakeries, which are incorporating the use of A2 milk in the preparation of food and beverages is influencing the market positively. Apart from this, the easy availability of A2 milk and A2 milk based food products and drinks via different online retail channels like grocery or food delivery applications, as they offer convenience and fast and free shipping facilities, are contributing to the market growth. Furthermore, increasing use of A2 milk in the production of cosmetic and skincare products, such as lotions, cleansers, moisturizers, shampoos, and conditioners, are bolstering the market growth.

A2 Milk Market Trends/Drivers:
Increase in awareness about associated benefits

One of the primary factors driving the demand for A2 milk is the growing consumer awareness about its health benefits. Unlike regular cow's milk, which contains both A1 and A2 beta-casein proteins, A2 milk contains only A2 beta-casein. Research has indicated that A2 milk is easier to digest for some individuals, potentially reducing symptoms associated with lactose intolerance and milk sensitivities. This perceived health advantage has been communicated effectively through various media channels, leading to increased consumer interest and subsequent demand for A2 milk.

Rise in lifestyle diseases

With lifestyle-related health issues such as obesity, diabetes, and heart disease on the rise, consumers are becoming increasingly cautious about their dietary choices. A2 milk is often seen as a healthier alternative to regular milk because it lacks the A1 protein, which has been linked to some digestive issues and inflammation. As people look for better and nutritious options that align with a balanced lifestyle, A2 milk is gaining popularity, fulfilling this consumer need for wellness-focused food products.

Growing consumer preferences

As consumer preferences evolve toward natural, organic, and ethical choices, A2 milk is enjoying increased attention. Many A2 milk brands promote their products as not only easier on digestion but also produced in environmentally responsible ways. Some even highlight better animal welfare practices, like free-range and grass-fed cows, which appeal to a consumer base concerned with sustainability and ethical considerations. This aligns with the broader trend of health-conscious consumption, wherein people are willing to pay a premium for products that they perceive to be better for their health and the planet. As this trend continues, the demand for A2 milk is likely to sustain its upward trajectory.

A2 Milk Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global A2 milk market report, along with forecasts at the global and regional levels for 2025-2033. Our report has categorized the market based on end-use and distribution channel.

Breakup by End-Use:

• Liquid Milk
• Infant Formula
• Others

Liquid milk dominates the market

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the end-use. This includes liquid milk, infant formula, and others. According to the report, liquid milk represented the largest segment. The primary end-use of A2 milk in its liquid form is for direct consumption, like regular milk of the cow. It is especially targeted towards consumers who experience digestive discomfort from regular milk containing both A1 and A2 proteins. Liquid A2 milk is often used as a beverage on its own, as well as in cooking, baking, or as an ingredient in smoothies and shakes. Due to its nutrient profile, which includes calcium, protein, and vitamins, it serves as a dietary staple for many people seeking its potential health benefits.

A2 milk is increasingly being used in the formulation of infant formula products. Some parents opt for A2 infant formula to provide nutrition that may be easier on digestive system of infants. The formula is designed to be a balanced source of nutrients for babies, including essential fatty acids, vitamins, and minerals, and aims to mimic the nutritional profile of natural breast milk as closely as possible. A2 infant formula is generally used as a supplement to or replacement for breast milk for babies who may be lactose intolerant or sensitive to the A1 protein found in regular cow's milk-based formulas.

Breakup by Distribution Channel:

• Supermarkets and Hypermarkets
• Convenience and Grocery Stores
• Online/Non-store Retailing
• Others

Supermarkets and hypermarkets holds the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel has also been provided in the report. This includes supermarkets and hypermarkets, convenience and grocery stores, online/non-store retailing, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets accounted for the largest market share. Supermarkets and hypermarkets serve as one of the primary distribution channels for A2 milk. These larger retail spaces offer a wide range of food and beverage products, including specialty items like A2 milk. The advantage of distributing A2 milk through supermarkets and hypermarkets is the visibility it gains from high footfall. These stores often have dedicated dairy sections wherein A2 milk can be prominently displayed, making it easier for consumers to find. The extensive reach and marketing capabilities of such large stores can also help in educating the consumers about the potential benefits of A2 milk, thereby increasing its demand.

Convenience and grocery stores offer another significant distribution channel for A2 milk. These stores are generally smaller and more localized compared to supermarkets and hypermarkets. They serve as a quick and convenient option for consumers to purchase essential items, including milk. A2 milk can benefit from the impulse-buying behavior often seen in these stores. Additionally, the local nature of convenience and grocery stores allows for more targeted distribution, catering to neighborhoods or areas where there may be higher demand for specialized dairy products like A2 milk. These smaller stores can also provide opportunities for in-store promotions and personalized customer engagement.

Breakup by Region:

• North America
• Europe
• Oceania
• Asia
• Others

Oceania exhibits a clear dominance, accounting for the largest A2 milk market share

The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Oceania, Asia, and others. According to the report, Oceania accounted for the largest market share.

The increasing consumption of dairy-free and lactose-free products represents one of the primary factors driving the demand for A2 milk in the Oceania region. Moreover, the rising health concerns among consumers is favoring the growth of the market in the region. Besides this, the growing use of A2 milk in the manufacturing of baby food and infant formula is influencing the market positively in the region.

Competitive Landscape:
The leading companies are using genetic testing to identify cows that produce A2-only protein, which ensures that the milk is genuinely of the A2 variety and maintains the integrity of the product. They are also utilizing mass spectrometry and advanced chromatography technologies for stringent quality checks, which help in confirming the absence of A1 proteins and ensuring the purity of A2 milk. Moreover, key players are integrating blockchain technology and QR codes to enhance traceability and allow consumers to access detailed information about the journey of the product from farm to shelf, thereby increasing consumer trust. They are also ensuring that A2 milk maintains its quality while being transported over long distances.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

• The A2 Milk Company Limited
• Jersey Dairy
• Lion Pty Limited (Pura and Dairy Farmers)
• Fonterra

Key Questions Answered in This Report

1.What is the size of the global A2 milk market in 2024?

2.What is the expected growth rate of the global A2 milk market during 2025-2033?

3.What are the key factors driving the global A2 milk market?

4.What has been the impact of COVID-19 on the global A2 milk market?

5.What is the breakup of the global A2 milk market based on the end-use?

6.What is the breakup of the global A2 milk market based on the distribution channel?

7.What are the key regions in the global A2 milk market?

8.Who are the key players/companies in the global A2 milk market?

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