1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 世界の航空機改修市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 タイプ別市場構成
6.1 民間航空機キャビン
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 VIPキャビンの改修
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 旅客機から貨物機へ
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
7 改装サービス別市場内訳
7.1 内装
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 エクステリア
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 航空機タイプ別市場内訳
8.1 超軽量航空機
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 ワイドボディ機
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 ナローボディ機
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 ラージボディ航空機
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
8.5 VIP航空機
8.5.1 市場動向
8.5.2 市場予測
9 地域別市場内訳
9.1 北米
9.1.1 米国
9.1.1.1 市場動向
9.1.1.2 市場予測
9.1.2 カナダ
9.1.2.1 市場動向
9.1.2.2 市場予測
9.2 アジア太平洋
9.2.1 中国
9.2.1.1 市場動向
9.2.1.2 市場予測
9.2.2 日本
9.2.2.1 市場動向
9.2.2.2 市場予測
9.2.3 インド
9.2.3.1 市場動向
9.2.3.2 市場予測
9.2.4 韓国
9.2.4.1 市場動向
9.2.4.2 市場予測
9.2.5 オーストラリア
9.2.5.1 市場動向
9.2.5.2 市場予測
9.2.6 インドネシア
9.2.6.1 市場動向
9.2.6.2 市場予測
9.2.7 その他
9.2.7.1 市場動向
9.2.7.2 市場予測
9.3 欧州
9.3.1 ドイツ
9.3.1.1 市場動向
9.3.1.2 市場予測
9.3.2 フランス
9.3.2.1 市場動向
9.3.2.2 市場予測
9.3.3 イギリス
9.3.3.1 市場動向
9.3.3.2 市場予測
9.3.4 イタリア
9.3.4.1 市場動向
9.3.4.2 市場予測
9.3.5 スペイン
9.3.5.1 市場動向
9.3.5.2 市場予測
9.3.6 ロシア
9.3.6.1 市場動向
9.3.6.2 市場予測
9.3.7 その他
9.3.7.1 市場動向
9.3.7.2 市場予測
9.4 中南米
9.4.1 ブラジル
9.4.1.1 市場動向
9.4.1.2 市場予測
9.4.2 メキシコ
9.4.2.1 市場動向
9.4.2.2 市場予測
9.4.3 その他
9.4.3.1 市場動向
9.4.3.2 市場予測
9.5 中東・アフリカ
9.5.1 市場動向
9.5.2 国別市場内訳
9.5.3 市場予測
10 推進要因、阻害要因、機会
10.1 概要
10.2 推進要因
10.3 阻害要因
10.4 機会
11 バリューチェーン分析
12 ポーターズファイブフォース分析
12.1 概要
12.2 買い手の交渉力
12.3 供給者の交渉力
12.4 競争の程度
12.5 新規参入の脅威
12.6 代替品の脅威
13 価格分析
14 競争環境
14.1 市場構造
14.2 主要プレーヤー
14.3 主要プレーヤーのプロファイル
14.3.1 エールフランス-KLM S.A.
14.3.1.1 会社概要
14.3.1.2 製品ポートフォリオ
14.3.1.3 財務
14.3.1.4 SWOT分析
14.3.2 アセント・アビエーション・サービス
14.3.2.1 会社概要
14.3.2.2 製品ポートフォリオ
14.3.3 Diehl Stiftung & Co.KG (Diehl Verwaltungs-Stiftung)
14.3.3.1 会社概要
14.3.3.2 製品ポートフォリオ
14.3.4 ガルフストリーム・エアロスペース・コーポレーション(ジェネラル・ダイナミクス・コーポレーション)
14.3.4.1 会社概要
14.3.4.2 製品ポートフォリオ
14.3.5 香港飛機工程有限公司
14.3.5.1 会社概要
14.3.5.2 製品ポートフォリオ
14.3.6 インテック・エアロスペース
14.3.6.1 会社概要
14.3.6.2 製品ポートフォリオ
14.3.7 Jamco America Inc.
14.3.7.1 会社概要
14.3.7.2 製品ポートフォリオ
14.3.8 ルフトハンザ テクニークAG(Deutsche Lufthansa AG)
14.3.8.1 会社概要
14.3.8.2 製品ポートフォリオ
14.3.9 ネクスタント・エアロスペース
14.3.9.1 会社概要
14.3.9.2 製品ポートフォリオ
14.3.10 ローズ・エアクラフト・サービス
14.3.10.1 会社概要
14.3.10.2 製品ポートフォリオ
14.3.11 Safran S.A.
14.3.11.1 会社概要
14.3.11.2 製品ポートフォリオ
14.3.11.3 財務
14.3.11.4 SWOT分析
14.3.12 SIA Engineering Co.Ltd.(シンガポール航空)
14.3.12.1 会社概要
14.3.12.2 製品ポートフォリオ
14.3.12.3 財務
図1:世界:航空機改修市場:主な促進要因と課題
図2:世界:航空機改修市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:航空機改修市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図4:世界:航空機改修市場:タイプ別内訳(単位:%)、2024年
図5:航空機改修の世界市場:タイプ別構成比(単位:%)、2024年図5:航空機改修の世界市場:改修サービス別構成比(%)、2024年
図6:世界の航空機改修市場:改修サービス別構成比(単位:%)、2024年航空機タイプ別構成比(%)、2024年
図7:世界の航空機改修市場:航空機タイプ別構成比(単位:%)、2024年地域別構成比(%)、2024年
図8:航空機改修(民間機キャビン)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図9:航空機改修(民間航空機キャビン)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図10:航空機改修(VIPキャビン改修)の世界市場:販売額(単位:百万USドル)、2019年・2024年
図11:航空機改修(VIPキャビン改修)の世界市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2025年~2033年
図12:世界の航空機改修(旅客機から貨物機)市場:販売額(単位:百万USドル)、2019年・2024年
図13:世界:航空機改修(旅客機から貨物機)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図14:世界の航空機改修(内装)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図15:航空機改修(内装)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図16:航空機改修(外装)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図17:航空機改修(外装)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図18:世界の航空機改修(超軽量航空機)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図19:航空機改修(超軽量航空機)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図20:航空機改修(ワイドボディ機)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図21:航空機改修(ワイドボディ機)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図22:航空機改修(ナローボディ機)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図23:航空機改修(ナローボディ機)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図24:世界の航空機改修(大型ボディ航空機)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図25:世界:航空機改修(大型ボディ航空機)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図26:世界:航空機改修(VIP機)市場:販売額(単位:百万USドル)、2019年・2024年
図27:世界:航空機改修(VIP用航空機)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2025年〜2033年
図28:北米:航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図29:北米:航空機改修市場の予測:2019年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 30:アメリカ:航空機改修市場:2025-2033年航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図31:米国:航空機改修市場の予測:2019年および2024年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図32:カナダ:航空機改修市場:2025-2033年航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図33:カナダ:航空機改修市場の予測:2019年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図34:アジア太平洋:航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図35:アジア太平洋地域の航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図36:中国航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図37:中国:航空機改修市場の予測航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図38:日本:航空機改修市場の予測航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図39:日本:航空機改修市場の予測航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図40:インド:航空機改修市場:予測航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図41:インド:航空機改修市場の予測:2019年および2024年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図42:韓国:航空機改修市場の予測:2025-2033年航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図43:韓国:航空機改修市場の予測:2019年および2024年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図44:オーストラリア:航空機改修市場:予測航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図45:オーストラリア:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図46:インドネシア:航空機改修市場:予測航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図47:インドネシア:航空機改修市場予測航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図48:その他:航空機改修航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図49:その他:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図50: 欧州:航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図51:欧州:航空機改修市場の予測:2025年~2033年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図52:ドイツ:航空機改修市場:2025-2033年航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図53:ドイツ:航空機改修市場予測航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図54:フランス:航空機改修航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図55:フランス:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図56:イギリス:航空機改修市場予測:2025-2033年航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図57:イギリス:航空機改修市場の予測:2019年および2024年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 58:イタリア:航空機改修市場:2025-2033年航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図59:イタリア:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図60: スペイン:航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図61:スペイン:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図62:ロシア:航空機改修市場:予測航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図63:ロシア:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図64:その他:航空機改修航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図65:その他:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図66:ラテンアメリカ:航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図67:中南米: 航空機改修市場の予測: 2019年および2024年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 68:ブラジル航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図69:ブラジル:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 70:メキシコ:航空機改修市場:予測航空機改修市場:販売額(単位:百万USドル)、2019年および2024年
図71:メキシコ:航空機改修市場予測:2019年航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図72:その他:航空機改修航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図73:その他:航空機改修航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図74:中東およびアフリカ:航空機改修市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図75:中東およびアフリカ:航空機の改修市場:国別内訳(%)、2024年
図76:中東およびアフリカ:航空機改修市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図77:世界:航空機改修産業:促進要因、阻害要因、機会
図78:世界:航空機改修産業:バリューチェーン分析
図79:世界:航空機改修産業:ポーターのファイブフォース分析
表一覧
表1:世界:航空機改修市場:主要産業のハイライト、2024年と2033年
表2:世界:航空機改修市場予測:タイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2025年〜2033年
表3:世界:航空機改修市場の予測:改修サービス別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:世界:航空機改修市場の予測:航空機タイプ別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表5:世界:航空機改修市場の予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表6:世界の航空機改修市場:競争構造
表7:世界:航空機改修市場:主要企業
The global aircraft refurbishing market size reached USD 33.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 47.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.72% during 2025-2033. The increasing number of operations in commercial aviation due to a considerable rise in air travel activities and the escalating demand for improved quality aircraft cabins represent some of the key factors driving the market.
Aircraft refurbishing is a process of upgrading the existing system of aircraft with the latest technologies and providing a visually pleasing appearance to the aircraft. It is an end-to-end process for the replacement and maintenance of aircraft, which includes inspection, overhaul, replacement, defect rectification, and design modification. An aircraft refurbishing project can involve paint-stripping and corrosion treatment, new liveries, polishing, and updating registration marks if the aircraft is changing ownership. Airlines can also retrofit navigation and communication systems with modern avionics with the help of refurbishment activities. Aside from this, the lavatory, overhead bins, sidewall liners, monuments, windows, cabin lighting, passenger seats, and carpets are generally replaced. With the goal of extending the lifespan of the aircraft without compromising safety or comfort, innovative, fuel-saving, more durable, less expensive and lighter aircraft components are provided during refurbishing.
Aircraft Refurbishing Market Trends:
The growing operations in commercial aviation due to a considerable rise in air travel activities is one of the key factors driving the growth of the market. In line with this, the growing air passenger traffic resulting in an escalating demand for improved quality aircraft cabins is providing an impetus to the market. Moreover, the increasing expenditure of maintaining aircraft has led to the augmenting need for outsourcing aircraft-related maintenance and refurbishing services by aircraft manufacturing and operating firms, which, in turn, is propelling the market demand. The market is also driven by the emerging trend of using 3D printing technology for manufacturing aircraft interiors by leading manufacturers. The increasing popularity of narrow body aircraft for short- and medium-haul routes is creating lucrative growth opportunities for the market as they require periodic refurbishing. A considerable rise in passenger to freighter aircraft conversions to extend the economic life of an airplane is also creating a positive outlook for the market. Additionally, the implementation of creative and constructive approaches focusing on enhanced passenger safety and comfort is fueling the market growth. Furthermore, growing investments by civil aviation companies for brand-value growth of operating firms are providing a boost to the market. Some of the other factors contributing to the market include numerous mergers and acquisitions (M&As), partnerships and collaborations, augmenting demand for aircraft interiors by business jet owners for VIP refurbishing, continual technological advancements, and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global aircraft refurbishing market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on type, refurbishing service, and aircraft type.
Type Insights:
Commercial Aircraft Cabin
VIP Cabin Refurbishing
Passenger to Freighter
The report has provided a detailed breakup and analysis of the aircraft refurbishing market based on the type. This includes commercial aircraft cabin, VIP cabin refurbishing, and passenger to freighter. According to the report, commercial aircraft cabin represented the largest segment.
Refurbishing Service Insights:
Interior
Exterior
The report has provided a detailed breakup and analysis of the aircraft refurbishing market based on the refurbishing service. This includes interior and exterior. According to the report, interior exhibited a clear dominance in the market.
Aircraft Type Insights:
Very Light Aircraft
Wide Body Aircraft
Narrow Body Aircraft
Large Body Aircraft
VIP Aircraft
A detailed breakup and analysis of the aircraft refurbishing market based on the aircraft type has also been provided in the report. This includes very light aircraft, wide body aircraft, narrow body aircraft, large body aircraft and VIP aircraft. According to the report, narrow body aircraft accounted for the largest market share.
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for aircraft refurbishing. Some of the factors driving the North America aircraft refurbishing market included rapid urbanization, the augmenting demand for aircraft interiors by business jet owners for VIP refurbishing, emerging trend of using 3D printing technology for the manufacturing of aircraft interiors, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global aircraft refurbishing market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Air France–KLM S.A., Ascent Aviation Services, Diehl Stiftung & Co. KG (Diehl Verwaltungs-Stiftung), Gulfstream Aerospace Corporation (General Dynamics Corporation), Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited, InTech Aerospace, Jamco America Inc. (JAMCO Corporation), Lufthansa Technik AG (Deutsche Lufthansa AG), Nextant Aerospace, Rose Aircraft Services, Safran S.A., SIA Engineering Co. Ltd. (Singapore Airlines), etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report
1. How big is the global aircraft refurbishing market?
2. What is the expected growth rate of the global aircraft refurbishing market during 2025-2033?
3. What are the key factors driving the global aircraft refurbishing market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global aircraft refurbishing market?
5. What is the breakup of the global aircraft refurbishing market based on the type?
6. What is the breakup of the global aircraft refurbishing market based on the refurbishing service?
7. What is the breakup of the global aircraft refurbishing market based on the aircraft type?
8. What are the key regions in the global aircraft refurbishing market?
9. Who are the key players/companies in the global aircraft refurbishing market?