デジタル屋外広告のグローバル市場:フォーマットタイプ別(デジタル看板、ビデオ広告、アンビエント広告、その他)、アプリケーション別(屋外、屋内)、エンドユーザー別(小売、レクリエーション、銀行、交通、教育、その他)、地域別 2025-2033

【英語タイトル】Digital Out-of-home Advertising Market Report by Format Type (Digital Billboards, Video Advertising, Ambient Advertising, and Others), Application (Outdoor, Indoor), End-User (Retail, Recreation, Banking, Transportation, Education, and Others), and Region 2025-2033

IMARCが出版した調査資料(IMA25FR3203)・商品コード:IMA25FR3203
・発行会社(調査会社):IMARC
・発行日:2025年2月
・ページ数:137
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:テクノロジー&メディア
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※本調査資料は英文PDF形式であり、当サイトに記載されている概要および目次は英語を日本語に自動翻訳されたものです。調査資料の詳細については、サンプルでご確認いただけますようお願い致します。

❖ レポートの概要 ❖

世界のデジタル屋外広告市場規模は、2024年に215億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2033年までに同市場が541億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は10.26%に達すると予測している。最先端技術の導入、パーソナライゼーションとデータ主導の意思決定の重視の高まり、個人の行動と期待の変化、デジタル技術の利用の増加などが、市場拡大の主な推進要因となっている。

デジタル屋外広告市場の分析:
– 主な市場促進要因主な市場促進要因の1つは、プログラマティック広告の人気の高まりである。さらに、デジタルサイネージソリューションにおける持続可能性とエネルギー効率への注目の高まりも成長を促す要因となっている。
– 主要市場動向:データ分析の進歩と、パーソナライズされたターゲット広告への需要の高まりが、市場にポジティブな影響を与えている。
– 地域別動向:アジア太平洋地域が明確な優位性を示しており、急速な都市化と技術導入により最大の市場シェアを占めている。
– 競争状況:デジタル屋外広告業界の主な市場プレイヤーとしては、APG|SGA、Clear Channel Outdoor Holdings Inc.、Global Media、JCDecaux、Lamar Advertising Company、oOh!media Limited、Outfront Media Inc.、Stroerなどが挙げられる。
– 課題と機会市場の成長を妨げる主な課題のひとつは、規制による制約である。しかし、デジタル技術の絶え間ない進化は、より没入的でパーソナライズされた広告体験の可能性とともに、デジタル屋外広告市場の最近のビジネスチャンスとなっている。

デジタル屋外広告市場の動向:
先端技術の統合
データ分析、人工知能(AI)、拡張現実(AR)は、従来のOOH広告をよりインタラクティブで高度にターゲット化されたキャンペーンに変える上で有益である。さらに、デジタル・スクリーンにはセンサーやカメラが搭載されており、リアルタイム分析が可能なため、広告主は人口統計やユーザー行動などさまざまな要因に応じたコンテンツのキュレーションを行うことができる。さらに、モバイル機器との統合は、エンゲージメントを高め、視聴者にパーソナライズされた体験を提供する上で有益である。2022年6月2日、Adani Airports Holdings Ltd (AAHL)は、同社の空港ポートフォリオ全体で、プログラマティック広告対応のデジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)メディアを提供した。アダニ空港では、Lemmaを介してプログラマティック広告配信を可能にすることで、ダイナミック広告のレンダリング、オーディエンス・バイイングの実践、変数やリアルタイム・トリガーにマッピングされたコンテクスチュアルでリアルタイムな広告の実行など、スクリーンが強化される。
データ主導の意思決定
データ駆動型の意思決定プロセスへの依存度が高まっていることが、デジタル・アウト・オブ・ホーム広告市場の成長を後押ししている。広告主は、個人の行動、嗜好、傾向を把握し、カスタマイズされたコンテンツを提供するために、高度な分析に投資している。さらに、データ・アルゴリズムを活用したプログラマティック広告は、広告の自動的なリアルタイム購入と配置を可能にする。デジタル屋外メディアのリーディングカンパニーであるQMSは、2022年8月29日、ワールドクラスのシティ・オブ・シドニー・ストリート・ファニチャー・ネットワークのキャンペーン・ベースの販売を発表した。QMSの新しいシドニー市の広告在庫の90%はデジタルで、よりダイナミックでデータ主導の魅力的な屋外広告に対する需要の高まりに対応する。また、二酸化炭素排出量を最小限に抑えるため、100%グリーンパワー・エネルギーを使用している。
消費者の行動と期待の変化
消費者の行動と期待の変化により、デジタル屋外広告の需要が高まっている。人々は、コネクテッド・ワールドの進展により、パーソナライズされた関連性の高いコンテンツを好むようになっている。さらに、業界各社は、没入感があり記憶に残る体験を求める消費者の欲求を満たすため、ダイナミックで文脈に関連したメッセージを配信している。デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)は、ブランドが有意義な方法で視聴者を惹きつけ、ブランドと消費者のより強固な結びつきを促進するための多用途なプラットフォームを提供する。2021年8月31日、Airsqreenは広告主とスクリーンオペレーターをつなぐ業界初のデジタル・アウト・オブ・ホーム広告のプラットフォームを立ち上げました。これはシンプルなプラットフォームであり、業界全体に新たなレベルの信頼と新たな収益の可能性をもたらします。
デジタル屋外広告市場のセグメンテーション:
IMARC Groupは、2025年から2033年にかけての世界および地域レベルでのデジタル屋外広告市場予測とともに、市場各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、市場をフォーマットタイプ、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分類しています。
フォーマットタイプ別内訳
– デジタル看板
– ビデオ広告
– アンビエント広告
– その他

デジタル看板が市場シェアの大半を占める
本レポートでは、フォーマットタイプ別に市場を詳細に分類・分析している。これには、デジタルビルボード、ビデオ広告、アンビエント広告、その他が含まれる。同レポートによると、デジタルビルボードが最大のセグメントを占めている。
デジタル広告塔は最先端技術を駆使し、ダイナミックで人目を引くコンテンツを多くの視聴者に提示する。その配置は、露出を最適化するために綿密に計画されているため、高い視認性と認知度を求める広告主にとって最良の選択肢となっている。デジタル看板は屋外広告のダイナミックな媒体であり、広告主の注目を集め、記憶に残るメッセージを伝える強力なツールを提供します。インタラクティブなコンポーネントやリアルタイムのデータを組み込むことができる。広告主は迅速にメッセージを変更し、パーソナライズすることができるため、適切性と進化する市場環境への適応性が保証される。2021年2月10日、AxiosはOUTFRONT Mediaとの「MOMENTS by OUTFRONT」コンテンツ・プラットフォームにおける提携を発表した。この新たな提携により、Axiosの編集コンテンツは、各都市のデジタル看板や交通機関のディスプレイに掲載される。
用途別内訳
– 屋外
– 屋内

屋外が業界最大シェア
本レポートでは、用途別に市場を詳細に分類・分析している。これには屋外と屋内が含まれる。報告書によると、屋外が最大の市場シェアを占めている。
屋外には、デジタルビルボード、トランジットディスプレイ、ストリートファニチャーのような幅広いフォーマットが含まれる。大規模かつ多様なオーディエンスにリーチでき、比類のない視認性とインパクトを提供できる。このほか、広告主はデジタル・ディスプレイに投資して、個人の注意を引く関連コンテンツを配信し、ブランド認知度を高め、ひいては収益増に貢献している。2023年5月30日、JCDecaux SEはClear Channel Outdoor Holdings, Inc.と契約を締結し、イタリアとスペインでの足跡を強化し、急速に進化する屋外広告のデジタル化に乗り出した。
エンドユーザー別内訳
– 小売
– レクリエーション
– 銀行
– 運輸
– 教育
– その他

小売が市場の主要セグメントを占める
本レポートでは、エンドユーザー別に市場を詳細に分類・分析している。これには小売、レクリエーション、銀行、輸送、教育、その他が含まれる。報告書によると、小売は最大のセグメントを表していた。
小売業における広告は、個人のショッピング体験を向上させることを目的としている。小売業者は、商品を陳列し、プロモーションを強化し、視覚的に説得力のある方法でブランドメッセージを改善するために、デジタルディスプレイに投資している。このセグメントの成長は、魅力的で没入感のあるショッピング環境を作り、最終的にブランド認知度を高め、売上を促進したいという願望が原動力となっている。2022年6月21日、JCDecaux SAはVIOOHと協力し、ブラジル市場向けにプログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)サービスを開始した。これによりJCDecauxは、ブラジル全土のプレミアムスクリーンで効果的なプログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)キャンペーンを提供し、ブランドが人々と有意義なつながりを持てるようになる。

地域別内訳

– 北米
– ヨーロッパ
– アジア太平洋
– 中東・アフリカ
– 中南米

アジア太平洋地域が市場をリードし、デジタル屋外広告市場で最大のシェアを占める
また、北米、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ、中南米を含むすべての主要地域市場の包括的な分析も行っている。報告書によると、アジア太平洋地域は、デジタル屋外広告の最大の地域市場を占めている。
急速な都市化と技術の進歩が、アジア太平洋地域の活気あるデジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)状況に貢献している。主要プレーヤーは、高度にターゲット化された視覚的に説得力のあるキャンペーンを展開するために、デジタルインフラに投資している。アジア太平洋市場は、ダイナミックで進化するエコシステムの構築に注力する動きが高まっていることが、さらなる追い風となっている。2022年1月17日、大手独立系プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)アドテク企業であるHivestack社は、マレーシアで本格的な事業を開始した。これにより、同国のブランド、代理店、オムニチャネル・デマンドサイド・プラットフォーム(DSP)は、Hivestackのプラットフォームにアクセスして、プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)キャンペーンの計画、活性化、測定を行うことができる。
競争環境:
– 市場調査レポートでは、市場の競争環境についても包括的に分析しています。すべての主要なデジタル屋外広告企業の詳細なプロファイルも提供されています。デジタルアウト・オブ・ホーム広告業界の主要な市場プレーヤーには、APG|SGA、Clear Channel Outdoor Holdings Inc.、Global Media、JCDecaux、Lamar Advertising Company、oOh!media Limited、Outfront Media Inc.、Stroer.などがある。

(なお、これは主要プレイヤーの一部のリストであり、完全なリストはレポートに記載されている)

– 市場のトッププレーヤーは、革新的な技術と戦略的パートナーシップを活用することで成長を推進している。これらの企業は、高度にパーソナライズされた、文脈に関連したコンテンツを配信するために高度な技術を採用しており、デジタル屋外広告市場の収益を増加させるのに役立っている。また、インタラクティブ・ディスプレイやAR(拡張現実)などのデジタル・サイネージ技術に投資し、没入感のある記憶に残る体験を創造している。さらに、デジタル屋外広告の効果を高めるために、データプロバイダーやアドテク企業と戦略的提携を結んでいる。例えば、クリア・チャンネル・ヨーロッパとブロードサインは、2022年2月24日に、メディアバイヤーがクリア・チャンネルのLaunchPADを通じて、英国内の3000以上のデジタルOut of Homeスクリーンを利用できるようにするためのパートナーシップの延長を発表した。クリア・チャンネルの英国のプレミアムOOH在庫は現在、ブロードサイン・リーチのサプライサイドプラットフォーム(SSP)と統合された30以上のオムニチャネルおよびOOHデマンドサイドプラットフォーム(DSP)を通じて利用可能です。

本レポートで扱う主な質問
1.世界のデジタル屋外広告市場の規模は?
2.2025-2033年における世界のデジタル屋外広告市場の予想成長率は?
3.世界のデジタル屋外広告市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19が世界のデジタル屋外広告市場に与えた影響は?
5.世界のデジタル屋外広告市場のフォーマットタイプ別内訳は?
6.デジタル屋外広告の世界市場の用途別内訳は?
7.エンドユーザー別のデジタル屋外広告世界市場の内訳は?
8.デジタル屋外広告の世界市場における主要地域は?
9.デジタル屋外広告の世界市場における主要プレイヤー/企業は?

❖ レポートの目次 ❖

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界のデジタル屋外広告市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 フォーマットタイプ別市場
5.5 アプリケーション別市場構成
5.6 エンドユーザー別市場構成比
5.7 地域別市場構成比
5.8 市場予測
6 フォーマットタイプ別市場
6.1 デジタル看板
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 ビデオ広告
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 アンビエント広告
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 その他
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
7 用途別市場
7.1 屋外
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 屋内
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 エンドユーザー別市場
8.1 小売
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 レクリエーション
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 銀行業
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 運輸
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
8.5 教育
8.5.1 市場動向
8.5.2 市場予測
8.6 その他
8.6.1 市場動向
8.6.2 市場予測
9 地域別市場内訳
9.1 欧州
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 北米
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 アジア太平洋
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 中東・アフリカ
9.4.1 市場動向
9.4.2 市場予測
9.5 中南米
9.5.1 市場動向
9.5.2 市場予測
10 SWOT分析
10.1 概要
10.2 長所
10.3 弱点
10.4 機会
10.5 脅威
11 バリューチェーン分析
12 ポーターズファイブフォース分析
12.1 概要
12.2 買い手の交渉力
12.3 供給者の交渉力
12.4 競争の程度
12.5 新規参入の脅威
12.6 代替品の脅威
13 価格分析
14 競争環境
14.1 市場構造
14.2 主要プレーヤー
14.3 主要プレーヤーのプロフィール
14.3.1 APG|SGA
14.3.2 クリア・チャンネル・アウトドア・ホールディングス
14.3.3 グローバル・メディア
14.3.4 JCDecaux
14.3.5 ラマー・アドバタイジング・カンパニー
14.3.6 oOh!メディア・リミテッド
14.3.7 アウトフロント・メディア社
14.3.8 ストロア

[図一覧]
図1:世界のデジタル屋外広告市場:主な促進要因と課題
図2:世界:デジタル屋外広告市場:売上金額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:デジタル屋外広告市場:フォーマットタイプ別内訳(単位:%)、2024年
図4:世界:デジタル屋外広告市場:フォーマットタイプ別構成比(単位:%)、2024年デジタルアウトホーム広告の世界市場:アプリケーション別構成比(%)、2024年
図5:世界:デジタル屋外広告市場:エンドユーザー別構成比(単位:%)、2024年図5:デジタルアウトオブホーム広告の世界市場:エンドユーザー別構成比(%)、2024年
図6:世界:デジタル屋外広告市場:エンドユーザー別構成比(%)、2024年地域別構成比(%)、2024年
図7:世界:デジタル屋外広告市場の予測:売上金額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図8:世界:デジタル屋外広告業界:SWOT分析
図9:世界:世界:デジタル屋外広告業界:バリューチェーン分析
図10: 世界:図10:世界:デジタル屋外広告業界:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
図11:世界市場デジタル屋外広告(デジタル看板)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図12:世界市場デジタル屋外広告(デジタル看板)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図13:世界:デジタル屋外広告(動画広告)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図14:世界:デジタル屋外広告(動画広告)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図15:世界:デジタル屋外広告(アンビエント広告)市場:売上金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図16:世界:デジタル屋外広告(アンビエント広告)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図17:世界市場デジタル屋外広告(その他のフォーマットタイプ)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図18:世界市場デジタル屋外広告(その他のフォーマットタイプ)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図19:世界市場デジタル屋外広告(屋外)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図20:世界市場デジタル屋外広告の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図21: 世界:デジタル屋外広告(屋内)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図22:世界市場デジタル屋外広告(屋内)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図23: 世界:デジタル屋外広告(リテール)市場:売上金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図24:世界市場デジタル屋外広告(小売)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図25:世界:デジタル屋外広告(小売デジタル屋外広告(レクリエーション)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図26:世界のデジタル屋外広告(レクリエーション)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図27:世界:デジタルアウトオブホーム広告(銀行デジタル屋外広告(銀行)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図28:世界のデジタル屋外広告(銀行)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図29:世界:デジタル屋外広告(交通)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図30:世界のデジタル屋外広告(交通)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図31:世界のデジタル屋外広告(教育)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図32:世界のデジタル屋外広告(教育)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図33:世界:デジタル訪日外広告(教育デジタル屋外広告(その他エンドユーザー)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図34:世界:デジタル屋外広告(その他エンドユーザー)市場デジタル屋外広告(その他エンドユーザー)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図35:ヨーロッパ:デジタル屋外広告市場欧州:デジタル屋外広告市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図36:欧州:デジタルアウトオブホーム広告市場予測デジタル屋外広告市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図37:北米:北米:デジタル屋外広告市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図38:北米:デジタルアウトオブホーム広告市場予測北米:デジタル屋外広告市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図39:アジア太平洋地域:アジア太平洋地域:デジタル屋外広告市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図40:アジア太平洋地域:アジア太平洋地域:デジタル屋外広告市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図41:中東およびアフリカ:デジタル屋外広告市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図42:中東およびアフリカ:中東・アフリカ:デジタル屋外広告市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図43:ラテンアメリカ:デジタル屋外広告市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図44:ラテンアメリカ:デジタル屋外広告市場予測ラテンアメリカ:デジタル屋外広告市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年

[表一覧]
表1:世界のデジタル屋外広告市場:主要産業ハイライト(2024年、2033年
表2:世界:デジタル屋外広告市場の予測:フォーマットタイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:世界:デジタル屋外広告市場の予測:アプリケーション別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:世界:デジタル屋外広告市場の予測:エンドユーザー別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表5:世界:デジタル屋外広告市場の予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表6:世界のデジタル屋外広告市場の構造
表7:世界のデジタル屋外広告市場:主要プレイヤー

The global digital out-of-home advertising market size reached USD 21.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 54.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.26% during 2025-2033. The incorporation of cutting-edge technologies, the growing emphasize on personalization and data-driven decision-making, the shifting behavior and expectations of individuals, and the increasing use of digital technology are some of the major drivers of the market expansion.

Digital Out-of-home Advertising Market Analysis:
• Major Market Drivers: One of the chief market drivers is the rising popularity of programmatic advertising. Moreover, the increasing focus on sustainability and energy efficiency in digital signage solutions is also a growth-inducing factor.
• Key Market Trends: Advancements in data analytics, coupled with the growing demand for personalized and targeted advertising, are influencing the market positively.
• Geographical Trends: Asia Pacific exhibits a clear dominance, accounting for the largest market share owing to rapid urbanization and technological adoption.
• Competitive Landscape: Some of the main market players in the digital out-of-home advertising industry are APG|SGA, Clear Channel Outdoor Holdings Inc., Global Media, JCDecaux, Lamar Advertising Company, oOh!media Limited, Outfront Media Inc., Stroer, among many others.
• Challenges and Opportunities: One of the key challenges hindering the market growth is regulatory constraints. Nonetheless, the continuous evolution of digital technologies, along with the potential for more immersive and personalized advertising experiences, represent digital out-of-home advertising market recent opportunities.

Digital Out-of-home Advertising Market Trends:
Integration of advanced technologies
Data analytics, artificial intelligence (AI), and augmented reality (AR) are benefit in transforming traditional OOH advertising into more interactive and highly targeted campaigns. Additionally, digital screens comprise sensors and cameras that provide real time analysis, which aids advertisers in curating content as per various factors like demographics and user behavior. Furthermore, integration with mobile devices is beneficial in increasing engagement and providing a personalized experience to the audience. On 2 June 2022, Adani Airports Holdings Ltd (AAHL) offered programmatic advertising-enabled digital out-of-home (DOOH) media across its portfolio of airports. Enabling programmatic ad serving at Adani Airports via Lemma would enhance the screens to render dynamic ads, practice audience buying, contextual and real-time ad execution mapped to variables and real-time triggers.
Data-driven decision making
The increasing reliance on data-driven decision-making processes is bolstering the digital out-of-home advertising market growth. Advertisers are investing in advanced analytics to gain insights into the behavior, preferences, and trends of individuals and provide them with customized content. Additionally, programmatic advertising that is powered by data algorithms enables automated, real time buying and placement of ads. QMS, the leading digital outdoor media company, unveiled the campaign-based selling for its world-class City of Sydney Street furniture network on 29 August 2022. 90% of QMS’ new City of Sydney advertising inventory is digital that meet the growing demand for more dynamic and data-led and engaging outdoor advertising. It is also powered by 100% GreenPower energy to minimize carbon footprint.
Changing consumer behavior and expectations
Shifts in consumer behavior and expectations are creating an increasing digital out-of-home advertising demand. People are preferring personalized and relevant content due to increasingly connected world. In addition, industry players are delivering dynamic and contextually relevant messages to fulfil the desire for immersive and memorable experiences. Digital out-of-home (DOOH) provides a versatile platform for brands to engage audiences in meaningful ways, fostering a stronger connection between brands and consumers. On 31 August 2021, Airsqreen launched industry-first advertising platform for digital out-of-home advertising that connects advertisers to screen operators. This is a simple platform that brings a new level of confidence and new revenue potential for the entire industry.
Digital Out-of-home Advertising Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with digital out-of-home advertising market forecast at the global and regional levels for 2025-2033. Our report has categorized the market based on format type, application, and end-user.
Breakup by Format Type:
• Digital Billboards
• Video Advertising
• Ambient Advertising
• Others

Digital billboards account for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the format type. This includes digital billboards, video advertising, ambient advertising, and others. According to the report, digital billboards represented the largest segment.
Digital billboards use cutting-edge technology to present dynamic and eye-catching content to a large audience. Their placement is well-planned to optimize their exposure, which makes them a top option for advertisers looking for high visibility and recognition for their business. Digital billboards are a dynamic medium for outdoor advertising that gives advertisers a powerful tool to catch attention and deliver memorable messages. They can incorporate interactive components and real-time data. Advertisers can promptly alter and personalize their messaging, guaranteeing their pertinence and adaptability to evolving market conditions. On 10 February 2021, Axios announced its partnership with OUTFRONT Media on its ‘MOMENTS by OUTFRONT’ content platform. The new collaboration will feature Axios editorial content on digital billboards and transit displays throughout cities.
Breakup by Application:
• Outdoor
• Indoor

Outdoor holds the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the application have also been provided in the report. This includes outdoor and indoor. According to the report, outdoor accounted for the largest market share.
Outdoor includes a wide range of formats like digital billboards, transit displays, and street furniture. It can reach a massive and diverse audience and offer unparalleled visibility and impact. Besides this, advertisers are investing in digital displays to deliver relevant content that grabs the attention of individuals and enhances their brand awareness, which in turn helps in increasing their revenues. On 30 May 2023, JCDecaux SE, entered into an agreement with Clear Channel Outdoor Holdings, Inc., to enhance its footprint in Italy and Spain and in a rapidly evolving digitalized outdoor advertising.
Breakup by End-User:
• Retail
• Recreation
• Banking
• Transportation
• Education
• Others

Retail represents the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the end-user. This includes retail, recreation, banking, transportation, education, and others. According to the report, retail represented the largest segment.
The advertising in retail sector aims to enhance the shopping experience of individuals. Retailers are investing in digital displays to display their products, enhance promotions, and improve brand messages in a visually compelling manner. The growth of the segment is driven by the desire to create engaging and immersive shopping environments, ultimately increasing brand awareness, and driving sales. On 21 June 2022, JCDecaux SA collaborated with VIOOH to launch their programmatic digital out-of-home (DOOH) offering for the Brazilian market. This allow JCDecaux to offer effective programmatic digital out-of-home (DOOH) campaigns on its premium screens across Brazil and help brands make meaningful connections with people.

Breakup by Region:

• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa
• Latin America

Asia Pacific leads the market, accounting for the largest digital out-of-home advertising market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America. According to the report, Asia Pacific represents the largest regional market for digital out-of-home advertising.
Rapid urbanization and technological advancements contribute to the vibrant digital out-of-home (DOOH) landscape in the Asia Pacific region. Key players are investing in digital infrastructure to deploy highly targeted and visually compelling campaigns. The Asia-Pacific market is further fueled by the rising focus on creating a dynamic and evolving ecosystem. On 17 January 2022, Hivestack, a leading independent programmatic digital out-of-home (DOOH) ad tech company launched its full operations in the country ‘Malaysia’. This allows brands, agencies, and omnichannel demand-side platforms (DSPs) in the country to access the Hivestack platform to plan, activate, and measure programmatic digital out-of-home (DOOH) campaigns.
Competitive Landscape:
• The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major digital out-of-home advertising companies have also been provided. Some of the major market players in the digital out-of-home advertising industry include APG|SGA, Clear Channel Outdoor Holdings Inc., Global Media, JCDecaux, Lamar Advertising Company, oOh!media Limited, Outfront Media Inc., Stroer.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

• Top players in the market are driving growth by leveraging innovative technologies and strategic partnerships. They are adopting advanced technologies to deliver highly personalized and contextually relevant content, which benefits in increasing their digital out-of-home advertising market revenue. They are also investing in digital signage technologies, such as interactive displays and augmented reality, to create immersive and memorable experiences. Furthermore, they are forming strategic collaborations with data providers and ad tech companies to enhance the effectiveness of digital out-of-home advertising. For instance, Clear Channel Europe and Broadsign announced an extended partnership to enable media buyers to tap into Clear Channel’s 3000+ digital Out of Home screens in the UK via Clear Channel LaunchPAD on 24 February 2022. Clear Channel’s premium UK Out of Home (OOH) inventory is now available via more than 30 omnichannel and OOH demand-side-platforms (DSPs) integrated with the Broadsign Reach supply-side-platform (SSP).

Key Questions Answered in This Report
1.How big is the global digital out-of-home advertising market?
2.What is the expected growth rate of the global digital out-of-home advertising market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global digital out-of-home advertising market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global digital out-of-home advertising market?
5.What is the breakup of the global digital out-of-home advertising market based on format type?
6.What is the breakup of the global digital out-of-home advertising market based on the application?
7.What is the breakup of the global digital out-of-home advertising market based on the end-user?
8.What are the key regions in the global digital out-of-home advertising market?
9.Who are the key players/companies in the global digital out-of-home advertising market?

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★調査レポート[デジタル屋外広告のグローバル市場:フォーマットタイプ別(デジタル看板、ビデオ広告、アンビエント広告、その他)、アプリケーション別(屋外、屋内)、エンドユーザー別(小売、レクリエーション、銀行、交通、教育、その他)、地域別 2025-2033] (コード:IMA25FR3203)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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