1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界のプレッツェル市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 コンテンツ別市場構成
5.5 タイプ別市場構成
5.6 包装タイプ別市場構成比
5.7 流通チャネル別市場構成比
5.8 地域別市場構成比
5.9 市場予測
6 コンテンツ別市場構成比
6.1 塩プレッツェル
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 無塩プレッツェル
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
7 タイプ別市場内訳
7.1 ハード
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 ソフト
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 包装タイプ別市場
8.1 バッグ
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 箱
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 容器
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 その他
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
9 流通チャネル別市場
9.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 コンビニエンスストア
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 専門店
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 オンライン小売業
9.4.1 市場トレンド
9.4.2 市場予測
9.5 その他
9.5.1 市場動向
9.5.2 市場予測
10 地域別市場内訳
10.1 欧州
10.1.1 市場動向
10.1.2 市場予測
10.2 北米
10.2.1 市場動向
10.2.2 市場予測
10.3 アジア太平洋
10.3.1 市場動向
10.3.2 市場予測
10.4 中東・アフリカ
10.4.1 市場動向
10.4.2 市場予測
10.5 中南米
10.5.1 市場動向
10.5.2 市場予測
11 SWOT分析
11.1 概要
11.2 長所
11.3 弱点
11.4 機会
11.5 脅威
12 バリューチェーン分析
13 ポーターズファイブフォース分析
13.1 概要
13.2 買い手の交渉力
13.3 供給者の交渉力
13.4 競争の程度
13.5 新規参入の脅威
13.6 代替品の脅威
14 価格分析
14.1 価格指標
14.2 価格構造
14.3 マージン分析
15 競争環境
15.1 市場構造
15.2 主要プレーヤー
15.3 主要企業のプロフィール
15.3.1 ジョンソン・アンティ・アンズ
15.3.2 ボールダー・ブランズ
15.3.3 Conagra Brands Inc.
15.3.4 フリトレー・ノースアメリカ社
15.3.5 ヘア・フーズ
15.3.6 Intersnack Group GmbH & Co.KG
15.3.7 J&Jスナックフーズコーポレーション
15.3.8 マース・インコーポレーテッド
15.3.9 ミスタープレッツェル
15.3.10 オールドダッチフーズ
15.3.11 フィリー・プレッツェル・ファクトリー
15.3.12 プレッツェル・インク
図1:世界:プレッツェル市場:主な促進要因と課題
図2:世界:プレッツェル市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:プレッツェル市場図3:プレッツェルの世界市場:内容別構成比(単位:%)、2024年
図4:プレッツェルの世界市場:図4:プレッツェルの世界市場:タイプ別構成比(%)、2024年
図5:プレッツェルの世界市場:タイプ別構成比(%)、2024年図5:プレッツェルの世界市場:包装タイプ別構成比(%)、2024年
図6:プレッツェルの世界市場:包装タイプ別構成比(%)、2024年図6:プレッツェルの世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年
図7:プレッツェルの世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年図7:プレッツェルの世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図8:プレッツェルの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図9: 世界:プレッツェル産業:SWOT分析
図 10: 世界:プレッツェル産業:バリューチェーン分析
図 11: 世界:プレッツェル産業:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
図12:世界:プレッツェル(塩プレッツェル)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図13:世界:プレッツェル(塩プレッツェル)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図14:プレッツェル(無塩プレッツェル)の世界市場販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図15:プレッツェル(無塩プレッツェル)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図16:世界のプレッツェル(ハード)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図17:プレッツェル(ハード)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図18:プレッツェル(ソフト)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図19:プレッツェル(ソフト)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図20:プレッツェル(袋)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図21:プレッツェル(袋)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図22:プレッツェル(箱)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図23:プレッツェル(箱)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図24:プレッツェル(容器)の世界市場販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図25:世界:プレッツェル(容器)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図26:世界:プレッツェル(その他の包装タイプ)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図27:世界:プレッツェル(その他の包装タイプ)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図28:プレッツェルの世界市場世界:プレッツェル市場:図28:プレッツェルの世界市場:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図29:プレッツェルの世界市場予測世界:プレッツェル市場予測:図29:プレッツェルの世界市場予測:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図30:世界:プレッツェル市場:図30:プレッツェルの世界市場:コンビニエンスストアによる販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図31:世界:プレッツェル市場予測:図31:プレッツェルの世界市場予測:コンビニエンスストア経由の販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図32:世界:プレッツェル市場:図32:プレッツェルの世界市場:専門小売店経由の販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図33:世界:プレッツェル市場予測:専門小売店経由の販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図34:世界:プレッツェル市場:オンライン小売業者による販売(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図35:世界:プレッツェル市場予測:オンライン小売業者による販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図36:世界:プレッツェル市場:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図37:世界:プレッツェル市場予測:その他の流通チャネルによる販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図38:北米:プレッツェル市場プレッツェル市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図39:北米:プレッツェル市場予測プレッツェル市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図40:アジア太平洋:プレッツェル市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図41:アジア太平洋地域:プレッツェル市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図42:ヨーロッパ:プレッツェル市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図43:欧州:プレッツェル市場予測プレッツェル市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図44:ラテンアメリカ:プレッツェル市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図45:ラテンアメリカ:プレッツェル市場予測プレッツェル市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図46:中東およびアフリカ:プレッツェル市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図47:中東およびアフリカ:プレッツェル市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025~2033年
[表一覧]
表1:世界:プレッツェル市場:主要産業ハイライト、2024年および2033年
表2:世界:プレッツェル市場予測:コンテンツ別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:プレッツェルの世界市場予測:プレッツェルの世界市場予測:タイプ別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表4:プレッツェルの世界市場予測:包装タイプ別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:プレッツェルの世界市場予測:プレッツェルの世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表6:プレッツェルの世界市場予測:プレッツェルの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表7:プレッツェルの世界市場構造
表8:プレッツェルの世界市場:主要プレイヤー
The global pretzel market size reached USD 7.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.86% during 2025-2033. The rising demand for convenient and on-the-go snacks, increasing product demand as a healthier alternative, and the expanding global retail sector are some of the key factors driving the market.
Pretzel is a popular baked snack made from a simple mixture of flour, water, yeast, and salt. The dough is carefully kneaded and shaped into the traditional knot-like form before being baked to perfection. Beyond its appealing taste and texture, it offers several nutritional advantages, such as it is low in fat and cholesterol, making it a healthier alternative to many other snacks. Furthermore, pretzels are a good source of carbohydrates, providing energy and aiding digestion. In terms of health benefits, they are a good source of fiber, helping in regulating blood sugar levels and promoting a healthy digestive system. They are also a rich source of iron, folate, and niacin, which are vital in digesting and metabolizing fats, proteins, and carbohydrates. Additionally, they aid in reducing cholesterol levels and lowering the risk of cardiovascular diseases. Notably, pretzels are increasingly preferred by the younger population as manufacturers continually introduce new products in various shapes and sizes, including pretzel sticks, sandwiches, poppers, and minis. Currently, soft, hard, and flavored are some of the commonly available product variants.
Pretzel Market Trends:
The global pretzel market is primarily accelerated by several key factors, including the rising demand for convenient and on-the-go snacks among consumers. This is further boosted by the increasing product demand as a healthier alternative to traditional snack options. Additionally, the expanding global retail sector, coupled with the growing popularity of online platforms that provide greater accessibility and convenience for consumers to purchase pretzels, is fueling the market growth. In line with this, key market players are introducing innovative flavors and variations, such as sweet, savory, and gluten-free options, to increase their consumer base, which is further stimulating the market growth. Furthermore, the rapidly expanding food service industry, including restaurants, cafes, and cinemas, and the increasing influence of Western cuisines are influencing the market growth. Besides this, rising disposable incomes, changing lifestyles, and the surging trend of snacking are creating a positive outlook for the market. In addition to this, the growing demand for premium and gourmet snacks and the shifting consumer inclination towards organic food products are propelling the demand for high-quality pretzels made from natural ingredients without artificial preservatives and additives, which, in turn, is contributing to the market growth. Other factors, such as the expansion of organized retail channels, the development of modern distribution networks, the proliferating e-commerce platform, and the ease of online purchasing, are facilitating the market growth.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global pretzel market report, along with forecasts at the global and regional level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on content, type, packaging type and distribution channel.
Content Insights:
• Salted Pretzels
• Unsalted Pretzels
The report has provided a detailed breakup and analysis of the global pretzel market based on the content. This includes salted pretzels and unsalted pretzels. According to the report, salted pretzels accounted for the largest market share.
Type Insights:
• Hard
• Soft
The report has provided a detailed breakup and analysis of the global pretzel market based on type. This includes hard and soft. According to the report, hard accounted for the largest market share.
Packaging Type Insights:
• Bags
• Boxes
• Containers
• Others
The report has provided a detailed breakup and analysis of the global pretzel market based on the packaging type. This includes bags, boxes, containers, and others. According to the report, bags accounted for the largest market share.
Distribution Channel Insights:
• Supermarkets and Hypermarkets
• Convenience Stores
• Specialist Retailers
• Online Retailers
• Others
The report has provided a detailed breakup and analysis of the global pretzel market based on the distribution channel. This includes supermarkets and hypermarkets, convenience stores, specialist retailers, online retailers, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets accounted for the largest market share.
Regional Insights:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa
• Latin America
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America. As per the report, Europe was the largest market for pretzels. Some of the factors driving the Europe pretzel market included changing consumer preferences, increasing awareness about healthier snack options, and rising demand for convenience and on-the-go snacks.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global pretzel market. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Johnson Auntie Anne's, Boulder Brands, Conagra Brands Inc., Frito-Lay North America, Inc, Herr Foods, Intersnack Group GmbH & Co. KG, J&J Snacks Foods Corporation, Mars, Incorporated, Mr. Pretzel, Old Dutch Foods, Philly Pretzel Factory, Pretzels Inc., etc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global pretzel market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global pretzel market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global pretzel market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global pretzel market?
5.What is the breakup of the global pretzel market based on the content?
6.What is the breakup of the global pretzel market based on the type?
7.What is the breakup of the global pretzel market based on the packaging type?
8.What is the breakup of the global pretzel market based on the distribution channel?
9.What are the key regions in the global pretzel market?
10.Who are the key players/companies in the global pretzel market?
