1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 フローリングの世界市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.2.1 数量動向
5.2.2 金額動向
5.3 地域別市場構成
5.4 セグメント別市場構成
5.4.1 ハードフローリング
5.4.1.1 石材
5.4.1.2 セラミック
5.4.1.3 硬質フローリング
5.4.1.4 ビニール
5.4.1.5 木製ラミネート
5.4.2 ソフトフローリング
5.4.2.1 カーペット
5.4.2.2 マット
5.4.2.3 ラグ
5.5 分野別市場構成
5.6 市場予測
6 ラミネートフローリングの世界市場
6.1 市場概要
6.2 市場パフォーマンス
6.2.1 数量動向
6.2.2 金額動向
6.3 COVID-19の影響
6.4 価格分析
6.4.1 主要価格指標
6.4.2 価格構造
6.4.3 価格動向
6.5 地域別市場構成
6.6 タイプ別市場構成
6.7 分野別市場構成比
6.8 市場予測
6.9 バリューチェーン分析
6.9.1 原材料調達
6.9.2 製造
6.9.3 マーケティング
6.9.4 流通
6.9.5 輸出
6.9.6 最終用途
6.10 SWOT分析
6.10.1 概要
6.10.2 強み
6.10.3 弱点
6.10.4 機会
6.10.5 脅威
6.11 ポーターズファイブフォース分析
6.11.1 概要
6.11.2 買い手の交渉力
6.11.3 供給者の交渉力
6.11.4 ライバルの度合い
6.11.5 新規参入の脅威
6.11.6 代替品の脅威
6.12 主要市場牽引要因と成功要因
7 主要地域の業績
7.1 アジア太平洋地域
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 北米
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 欧州
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 ラテンアメリカ
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
7.5 中東・アフリカ
7.5.1 市場動向
7.5.2 市場予測
8 タイプ別性能
8.1 HDFラミネート
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 MDFラミネート
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
9 分野別パフォーマンス
9.1 住宅用
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 商業用
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
10 競争環境
10.1 市場構造
10.2 主要メーカーの生産能力
11 ラミネートフローリングの製造工程
11.1 製品概要
11.2 詳細なプロセスフロー
11.3 関係するさまざまな種類の単位操作
11.4 マスバランスと原材料要件
12 プロジェクトの詳細、要件、および関連コスト
12.1 土地、立地、敷地開発
12.2 建設要件と支出
12.3 工場機械
12.4 機械写真
12.5 原材料の要件と支出
12.6 原材料と最終製品の写真
12.7 包装の要件と支出
12.8 輸送要件と支出
12.9 光熱費の要件と支出
12.10 人員要件と支出
12.11 その他の設備投資
13 ラミネート・フローリング製造工場融資および資金援助
14 ラミネート・フローリング製造工場プロジェクトの経済性
14.1 プロジェクトの資本コスト
14.2 技術経済パラメーター
14.3 サプライチェーンの各段階における製品価格とマージン
14.4 課税と減価償却
14.5 収入予測
14.6 支出予測
14.7 財務分析
14.8 利益分析
15 主要プレーヤーのプロフィール
15.1 モホークインダストリーズ
15.2 Tarkett SA
15.3 アームストロング・ワールド・インダストリーズ社
15.4 ショー・インダストリーズ社
15.5 マニングトン・ミルズ社
15.6 ボーリュー・インターナショナル・グループ
図1:世界:ラミネートフローリング市場:主な推進要因と課題
図2:世界:フローリング市場:販売量(単位:億平方メートル)、2019年~2024年
図3:世界:フローリング市場販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図4:世界フローリングの世界市場地域別構成比(単位:%)、2024年
図5:世界のフローリングの世界市場フローリングの世界市場:セグメント別構成比(単位
図6:フローリングの世界市場フローリングの世界市場フローリングの世界市場:セクター別構成比(単位
図7:フローリングの世界市場予測:2024年フローリング市場の予測:図7:床材の世界市場予測:販売量(単位:億平方メートル)、2025年~2033年
図8:世界の床材市場予測:2025-2033年フローリングの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図9:世界:ラミネートフローリング市場販売量(単位:百万平方メートル)、2019年~2024年
図10:世界:ラミネートフローリング市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図11:世界:ラミネートフローリング市場平均価格(単位:米ドル/平方メートル)、2019年~2024年
図12:ラミネートフローリング市場価格構造
図13:世界:ラミネートフローリング市場ラミネートフローリングの世界市場:地域別構成比(単位:%)、2024年
図14:世界のラミネートフローリングの世界市場ラミネートフローリングの世界市場:タイプ別構成比(%)、2024年
図15:世界:ラミネートフローリング市場ラミネートフローリングの世界市場ラミネートフローリングの世界市場:セクター別構成比(%)、2024年
図16:世界のラミネートフローリング市場予測:2024年ラミネートフローリングの世界市場予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図17:世界:ラミネートフローリングの市場予測ラミネートフローリングの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025-2033年
図18:世界ラミネートフローリング産業:SWOT分析
図19:世界:ラミネートフローリング業界:SWOT分析ラミネートフローリング産業:バリューチェーン分析
図20:世界ラミネートフローリング産業:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
図 21: アジア太平洋地域ラミネートフローリング市場:販売量(単位:百万平方メートル)、2019年および2024年
図22:アジア太平洋地域ラミネートフローリング市場の予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図23:北米:北米:ラミネートフローリング市場販売量(単位:百万平方メートル)、2019年・2024年
図24:北米:ラミネートフローリング市場予測:2025年北米:ラミネートフローリング市場予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図25:ヨーロッパ:ラミネートフローリング市場予測ラミネートフローリング市場販売量(単位:百万平方メートル)、2019年・2024年
図26:ヨーロッパ:ラミネートフローリング市場予測ラミネートフローリング市場の予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図27:ラテンアメリカ:ラミネートフローリング市場:販売量(単位:百万平方メートル)、2019年および2024年
図28:ラテンアメリカ:ラミネートフローリング市場の予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図29:中東およびアフリカ:ラミネートフローリング市場販売量(単位:百万平方メートル)、2019年および2024年
図30:中東およびアフリカ:中東・アフリカ:ラミネートフローリング市場の予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図31:世界:HDFラミネートフローリング市場:販売量(単位:百万平方メートル)、2019年・2024年
図32:世界:HDFラミネートフローリング市場予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図33:世界:MDFラミネートフローリング市場:販売量(単位:百万平方メートル)、2019年・2024年
図34:世界:MDFラミネートフローリング市場予測:販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図35:世界のラミネートフローリング市場(住宅部門):販売量(単位:百万平方メートル)、2019年および2024年
図36:世界のラミネートフローリングの世界市場予測(住宅部門):販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図37:世界のラミネートフローリングの世界市場予測(商業分野):販売量(単位:百万平方メートル)、2025-2033年販売量(単位:百万平方メートル)、2019年および2024年
図38:世界のラミネートフローリングの世界市場予測(商業部門):販売量(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
図39:ラミネートフローリングの製造工場:詳細なプロセスフロー
図40:ラミネートフローリング製造:原料の転換率
図41:ラミネートフローリング製造工場:資本コストの内訳(%)
図 42:ラミネートフローリング業界:サプライチェーンの各段階における利益率
図 43:ラミネートフローリングの生産:製造コストの内訳(単位)
[表一覧]
表1:世界:フローリング産業:主要産業ハイライト、2024年と2033年
表2:世界:ラミネートフローリング産業:主要産業ハイライト、2024年と2033年
表3:世界:ラミネートフローリング市場予測:地域別構成比(単位:百万平方メートル)、2025年~2033年
表4:世界:ラミネートフローリングの世界市場予測:タイプ別構成比(単位:百万平方メートル)、2025-2033年
表5:世界:ラミネートフローリングの世界市場予測:分野別構成比(単位:百万平方メートル)、2025-2033年
表6:世界:ラミネートフローリング市場表6:ラミネートフローリングの世界市場:競争構造
表7:世界:ラミネートフローリングの世界市場主要メーカーの生産能力
表8:ラミネートフローリングの製造工場:原材料所要量(単位:トン/日)
表 9: ラミネートフローリング製造工場:土地と敷地開発に関する費用(単位:米ドル)
表10:ラミネートフローリング製造工場:土木工事関連費用(単位:米ドル土木工事関連コスト(単位:米ドル)
表 11: ラミネートフローリング製造工場:機械費用(単位:米ドル)
表 12: ラミネートフローリング製造工場:原材料所要量(トン/日)と支出(米ドル/トン)
表 13:ラミネート・フローリング製造工場:光熱水費関連コスト
表 14:ラミネートフローリング製造工場:給与および賃金関連費用給与・賃金関連コスト(単位:米ドル)
表 15:ラミネート・フローリング製造工場:給与・賃金関連コスト(単位:米ドルその他の設備投資に関するコスト(単位:米ドル)
表16:金融機関が提供する金融支援の詳細
表17:ラミネート・フローリング製造工場:資本コスト(単位:米ドル)
表 18:ラミネート・フローリング製造工場:技術経済パラメーター
表19:ラミネートフローリング製造工場:収入予測(単位:米ドル収入予測(単位:米ドル)
表 20: ラミネートフローリング製造工場:支出予測(単位:米ドル)
表21: ラミネートフローリング製造工場:課税(単位:米ドル)
表22: ラミネートフローリング製造工場:減価償却費(単位:米ドル)
表23: ラミネートフローリング製造工場:法人税負担を考慮しないキャッシュフロー分析
表24: ラミネートフローリング製造工場:法人税負担を考慮したキャッシュフロー分析
表25:ラミネート・フローリング製造工場損益勘定(単位:米ドル)
The global laminate flooring market size reached 1,109.0 Million Sq. Metres in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 1,374.7 Million Sq. Metres by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.38% during 2025-2033. The significant growth in the construction industry, increasing demand for eco-friendly flooring options, rising expenditure capacities of consumers and emerging do-it-yourself (DIY) trends are some of the major factors propelling the market.
Laminate flooring refers to a synthetic flooring material comprised of multiple layers fused together using a lamination process. It is manufactured using foam, cork, aluminum oxide, rubber, thermosetting resins, and fiberboards. Laminate flooring is widely used in households, commercial spaces, educational institutions, rental properties, retail stores, exhibition and event spaces, hotels, resorts, and government buildings. It is a cost-effective, versatile, and highly durable product that requires low maintenance, offers long service life, and exhibits resistance against moisture and stains. Laminate flooring helps to reduce the risk of allergies due to its smooth and sealed surface that does not trap dust, pet danders, and allergens.The global laminate flooring market is expected to expand at a larger CAGR during the forecast period. The increasing number of home renovation activities across the globe is one of the key factors driving the market growth. Laminate flooring is widely used in home renovation and improvement activities due to its user-friendliness and simplified installation process. Moreover, the increasing emphasis on flooring designs, colors, and aesthetics is facilitating product demand. Laminate flooring provides a wide range of customization options enabling users to align their flooring choices with contemporary and trendy designs. Apart from this, the increasing consumer awareness regarding various product benefits, such as high impact resistance, easy installation, and extended service life, is supporting the market growth. Other factors, including rapid urbanization activities, growing expenditure capacities of consumers, the emerging do-it-yourself (DIY) trend and easy product availability across various online retail platforms, are anticipated to drive the market growth.
Laminate Flooring Market Trends/Drivers:
The significant growth in the construction industry
Laminate flooring finds extensive applications in the construction of residential and commercial spaces. It is widely used in living rooms, bathrooms, hallways, retail stores, offices, restaurants, and hotels due to its cost-effectiveness, low maintenance, high durability, and excellent resistance against scratches and stains. Laminate flooring also enhances the aesthetic appeal of the space and complements interior décor by replicating the appearance of various materials, such as wood, stone, and tiles. Moreover, it is readily available in a wide range of colors, sizes, and designs, which allows users to create a cohesive and personalized look that harmonizes with the overall design scheme of the house. Apart from this, the widespread product utilization in educational institutions and healthcare facilities due to its ability to withstand high foot traffic and maintain a cleaner environment is acting as another growth-inducing factor.
The rising demand for eco-friendly flooring options
The rising demand for eco-friendly flooring options due to increasing environmental concerns is providing an impetus to the market growth. Laminate flooring can mimic the appearance of natural wood and stones, which aids in minimizing deforestation activities and overutilization of resources. Furthermore, it can be manufactured using recycled materials which assist in reducing waste generation and promoting sustainability. In addition to this, several manufacturers are producing laminate flooring with low volatile organic compound (VOC) emission levels that can be used in hospitals, schools, universities, gyms, and sports facilities to create a cleaner and healthier indoor environment.
Extensive research and development (R&D) activities
The laminate flooring market has witnessed extensive R&D activities aimed at enhancing the performance, aesthetics, and sustainability of the products. In line with this, the utilization of high-definition (HD) printing to produce laminate flooring with highly detailed, intricate patterns, and vibrant colors at affordable prices is contributing to the market growth. Moreover, the recent development of embossed-in-register (EIR) technology that allows manufacturers to create realistic textures that closely mimic the feel and look of natural materials, thus, improving the visual and tactile experience of laminate flooring, is supporting the market growth. Apart from this, the introduction of innovative installation systems, such as click-lock and snap-together systems, which facilitate easy and precision installation without the requirement of adhesives or nails, is positively influencing the market growth.
Laminate Flooring Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global laminate flooring market report, along with forecasts at the global, regional, and country levels from 2025-2033. Our report has categorized the market based on type and sector.
Breakup by Type:
• HDF Laminates
• MDF Laminates
MDF laminates dominate the laminate flooring market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the laminate flooring market based on the type. This includes HDF and MDF laminates. According to the report, MDF laminates represented the largest market segment.
Medium-density fiberboard (MDF) laminates hold a majority share in the market owing to their cost-effectiveness and smooth and uniform surface, which allows for consistent adhesion of laminate sheets, thus enabling a seamless finish and enhancing the visual appearance of the product. Furthermore, MDF laminates offer excellent versatility in design as they can mimic the appearance of different materials, such as wood grains and solid colors. Moreover, they provide good dimensional stability, which is less prone to warping or swelling due to changes in humidity or temperature. Apart from this, the ease of installation, machinability, and printability of MDF laminates allows greater design flexibility and customization options, which, in turn, is facilitating their demand across the globe.
Breakup by Sector:
• Residential
• Commercial
Residential sector accounts for the majority of the laminate flooring market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the laminate flooring market based on the sector. This includes residential and commercial. According to the report, residential represented the largest market segment.
The residential sector is dominating the laminate flooring market owing to the increasing construction of houses, apartments, and residential complexes. Furthermore, the widespread product adoption in home renovation and improvement activities to enhance the appearance, aesthetics, and functionality of living spaces is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the easy availability of a diverse range of design options, including colors, patterns, and texture, which allow homeowners to choose flooring styles that best suit their personal preferences and complement their interior décor, is contributing to the market growth. Additionally, the rising disposable incomes and increasing urbanization activities are favoring the market growth. Apart from this, the emerging do-it-yourself (DIY) trends in residential settings are facilitating product demand due to its cost-effectiveness, ease of installation, and lower maintenance.
Breakup by Region:
• Asia Pacific
• North America
• Europe
• Latin America
• Middle East and Africa
Asia Pacific exhibits a clear dominance in the market, accounting for the largest market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which includes Asia Pacific, North America, Europe, Latina America, and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific represented the largest market segment.
Asia Pacific represents a leading market for laminate flooring due to the increasing construction activities. In line with this, laminate flooring is widely selected as a cost-effective, durable, and user-friendly flooring material in residential, commercial, and industrial projects. Furthermore, the presence of a large customer base, owing to the growing expenditure capacities of consumers and rapid urbanization activities in the region, is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the increasing investments by regional governments in infrastructural development projects, such as railway stations, airports, supermarkets, shopping malls, educational institutions, and healthcare facilities, are providing an impetus to the market growth. Along with this, regional governments are providing favorable policies to encourage product manufacturers to expand their operations and develop strong export capabilities.
Competitive Landscape:
The global laminate flooring market is experiencing steady growth due to increasing construction activities across the globe. Several key market players are focusing on product innovations to create new patterns, textures, and finishes that imitate various natural materials, such as wood and stone. Furthermore, the growing emphasis by leading producers on product quality, durability, and performance to increase customer satisfaction and gain competitive advantage is acting as another growth-inducing factor. Moreover, top companies are actively engaged in forming new partnerships and collaborating with retailers, contractors, and other industry stakeholders to expand their global footprint, increase sales, and attract new customers. Apart from this, aggressive promotional and branding activities by manufacturers through social media campaigns, paid advertisements, and trade shows are positively influencing the market growth.
The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global laminate flooring market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:
• Mohawk Industries, Inc.
• Tarkett SA
• Armstrong World Industries, Inc.
• Shaw Industries, Inc.
• Mannington Mills, Inc.
• Beaulieu International Group
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the global laminate flooring market?
2.What is the expected growth rate of the global laminate flooring market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global laminate flooring market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global laminate flooring market?
5.What is the breakup of the global laminate flooring market based on the type?
6.What is the breakup of the global laminate flooring market based on the sector?
7.What are the key regions in the global laminate flooring market?
8.Who are the key players/companies in the global laminate flooring market?
