1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界のスムージー市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 製品別市場構成
5.5 流通チャネル別市場構成比
5.6 包装材料別市場構成比
5.7 消費パターン別市場構成比
5.8 地域別市場構成比
5.9 市場予測
6 製品別市場構成比
6.1 乳製品ベース
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 フルーツベース
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
7 流通チャネル別市場
7.1 レストラン・スムージーバー
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 コンビニエンスストア
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 その他
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
8 包装材料別市場内訳
8.1 プラスチック
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 紙
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 ガラス
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 その他
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
9 消費パターン別市場内訳
9.1 アウト・オブ・ホーム
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 家庭内
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
10 地域別市場内訳
10.1 北米
10.1.1 市場動向
10.1.2 市場予測
10.2 欧州
10.2.1 市場動向
10.2.2 市場予測
10.3 アジア太平洋
10.3.1 市場動向
10.3.2 市場予測
10.4 中東・アフリカ
10.4.1 市場動向
10.4.2 市場予測
10.5 中南米
10.5.1 市場動向
10.5.2 市場予測
11 SWOT分析
11.1 概要
11.2 長所
11.3 弱点
11.4 機会
11.5 脅威
12 バリューチェーン分析
13 ポーターズファイブフォース分析
13.1 概要
13.2 買い手の交渉力
13.3 供給者の交渉力
13.4 競争の程度
13.5 新規参入の脅威
13.6 代替品の脅威
14 価格分析
14.1 価格指標
14.2 価格構造
14.3 マージン分析
15 競争環境
15.1 市場構造
15.2 主要プレーヤー
15.3 主要プレーヤーのプロフィール
15.3.1 スムージーキング
15.3.2 マウイ・ワイ・ハワイアン・コーヒー&スムージー
15.3.3 スジャジュース
15.3.4 イノセント・ドリンクス
15.3.5 ボルトハウスファームズ
15.3.6 ジャンバジュース・カンパニー
15.3.7 エラズキッチンリミテッド
15.3.8 バーフレッシュ・フード・グループ(Barfresh Food Group, Inc
15.3.9 トロピカル・スムージー・カフェ
図1:世界:スムージー市場:主な促進要因と課題
図2:世界:スムージー市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:スムージー市場図3:スムージーの世界市場:製品別構成比(単位:%)、2024年
図4:スムージーの世界市場:製品別構成比(単位:%)、2024年図4:スムージーの世界市場:流通チャネル別構成比(単位
図5:スムージーの世界市場:製品別構成比(%)、2024年図5:スムージーの世界市場:包装材料別構成比(%)、2024年
図6:スムージーの世界市場:消費形態別構成比(%)、2024年図6:スムージーの世界市場:消費パターン別構成比(%)、2024年
図7:スムージーの世界市場:地域別構成比(%)図7:スムージーの世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図8:スムージーの世界市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図9: 世界のスムージー産業:SWOT分析
図10: 世界: スムージー産業:バリューチェーン分析
図11: 世界: スムージー産業:ポーターのファイブフォース分析
図12:世界:スムージー(乳製品ベース)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図13:世界:スムージー(乳製品ベース)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図14:スムージー(フルーツベース)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図15:スムージー(フルーツベース)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図16:世界:スムージー市場:図16:スムージーの世界市場:レストラン・スムージーバー経由の販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図17:世界:スムージー市場予測:図17:スムージーの世界市場予測:レストラン・スムージーバー経由の売上(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図18:世界:スムージー市場:図18:スムージーの世界市場:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図19:世界:スムージー市場予測:図19:スムージーの世界市場予測:スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じた販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図20:世界:スムージー市場:コンビニエンスストアによる販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図21:世界:スムージー市場予測:図21:スムージーの世界市場予測:コンビニエンスストア経由の販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図22:スムージーの世界市場:その他の流通経路による販売(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図23:スムージーの世界市場予測:図23:スムージーの世界市場予測:その他の流通経路による販売(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図24:スムージーの世界市場(プラスチック製):販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図25:世界:スムージー(プラスチック)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図26:世界:スムージー(紙)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図27:世界:スムージー(紙)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図28:世界:スムージー(ガラス)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図29:世界:スムージー(グラス)市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図30:世界:スムージー(その他の包装タイプ)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図31:世界:スムージー(その他の包装タイプ)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図32:世界:スムージー(家庭外)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図33:世界:スムージー(家庭外)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図34:世界:スムージー(家庭内)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図35:世界:スムージー(家庭用)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図36:北米:スムージー市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図37:北米:スムージーの市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図38:ヨーロッパ:スムージー市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図39:ヨーロッパ:スムージーの市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図40:アジア太平洋地域:スムージー市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図41:アジア太平洋地域:スムージー市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図42:中東およびアフリカ:スムージー市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図43:中東およびアフリカ:スムージーの市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図44:ラテンアメリカ:スムージーの市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図45:ラテンアメリカ:スムージーの市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
[表一覧]
表1:世界:スムージー市場:主要産業ハイライト、2024年および2033年
表2:世界:スムージー市場予測:製品別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:スムージーの世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:スムージーの世界市場予測:包装材料別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:スムージーの世界市場予測:消費パターン別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表6:スムージーの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表7:スムージーの世界市場構造
表8:スムージーの世界市場主要プレイヤー
The global smoothies market size reached USD 17.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 25.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.15% during 2025-2033. The growing demand for on-the-go-meal options, wide availability in various flavors, and rising demand for organic and culinary herbal beverages represent some of the key factors driving the market.
Increasing Health Consciousness Among Consumers Augmenting Market Growth
Consumers are actively interested in consuming healthier foods and beverages to prevent digestive health disorders. They are also increasing their intake of vitamins, proteins, and active digestive health ingredients, such as prebiotics and probiotics, and are consuming more functional foods and drinks. In addition, the growing awareness about preventive health among the masses is catalyzing the demand for smoothies. Apart from this, the increasing consumption of smoothies, as it aids in enhancing skin health, boosting immunity, and improving energy levels, is propelling the growth of the market.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a large number of players operating in the industry. The volume of new entrants is high in the smoothies industry due to the moderate market growth, low product differentiation and switching costs, and easy access to various distribution channels.
What are Smoothies?
Smoothie is a thick beverage manufactured from pulped raw fruit or vegetables, typically using a blender. It is also produced using crushed ice, honey, sugar, stevia, syrup, whey powder, nuts, nut butter, seeds, tea, chocolate, herbal supplements, or nutritional supplements. It can be prepared by integrating green leafy vegetables, such as lettuce, kale, collard greens, and spinach, to improve the immune system, lessen undesirable cravings, and enhance digestion. It has a liquid base, such as water, fruit juice, plant milk, milk, yogurt, ice cream, or cottage cheese. It includes large or multiple servings of fruits and vegetables, which are recommended in a healthy diet and intended to be a meal replacement. It assists in losing weight by dissolving body fat and clearing up the circulatory system. It also aids in increasing fiber intake and preventing the risk of type II diabetes and heart disease.
Smoothies Market Trends:
At present, the rising awareness among the masses about the benefits of consuming healthy food products represents one of the key factors supporting the growth of the market. Besides this, there is an increase in the demand for on-the-go-meal options due to hectic lifestyles and the long working hours of individuals across the globe. This, along with the thriving food and beverage (F&B) industry, is propelling the growth of the market. Moreover, key manufacturers are introducing gluten-free smoothies to manage signs and symptoms of celiac disease and other medical conditions associated with gluten. These manufacturers are also focusing on more innovative products to enhance their sales, which is contributing to the growth of the market. In addition, the growing preference for healthy and protein-enriched snacks and meals over carbohydrate-laden food products is positively influencing the market. Apart from this, the increasing demand for smoothies, as they are rich in fiber and nutrients, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. In line with this, the wide availability of smoothies in various flavors, such as apple, strawberry, strawberry banana, beetroot and berries, blueberry banana, and mango tropics, is strengthening the growth of the market. Additionally, the growing demand for organic and culinary herbal smoothies, such as cayenne, rosemary, basil, turmeric, fennel, and cilantro, is offering a favorable market outlook.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smoothies market report, along with forecasts at the global and regional level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on product, distribution channel, packaging material and consumption pattern.
Product Insights:
• Dairy-Based
• Fruit-Based
The report has provided a detailed breakup and analysis of the smoothies market based on the product. This includes dairy-based and fruit-based. According to the report, fruit-based represented the largest segment as fruit-based smoothies are popular among health-conscious consumers across the world. They are fibrous, rich in vitamins and nutrients, and are considered an excellent source of antioxidants. Moreover, the enzymes present in several fruits help dissolve body fat and clear up the circulatory system.
Distribution Channel Insights:
• Restaurants and Smoothie Bars
• Supermarkets and Hypermarkets
• Convenience Stores
• Others
A detailed breakup and analysis of the smoothies market based on the distribution channel has also been provided in the report. This includes restaurants and smoothie bars, supermarkets and hypermarkets, convenience stores, and others. According to the report, restaurants and smoothie bars accounted for the largest market share as they offer a combination of health food bowls, juices, and blended fruit drinks. In addition, the growing cafe, restaurant, and bar culture among the millennials is positively influencing the market.
Packaging Material Insights:
• Plastic
• Paper
• Glass
• Others
A detailed breakup and analysis of the smoothies market based on the packaging material has also been provided in the report. This includes plastic, paper, glass, and others. According to the report, plastic accounted for the largest market share as smoothies are packaged in plastic bottles or pouches to allow the customers to take smoothies on-the-go or pack them in lunches with ease. Moreover, plastic bottles help showcase brightly colored fruit beverages and provide safe and effective packaging.
Consumption Pattern Insights:
• Out of Home
• At Home
A detailed breakup and analysis of the smoothies market based on the consumption pattern has also been provided in the report. This includes out of home and at home. According to the report, at home accounted for the largest market share as people prefer adding smoothies to their breakfast meal due to their high nutrition and fiber. Apart from this, the growing adoption of a healthy lifestyle among the masses on account of the surging prevalence of chronic and lifestyle diseases is increasing the consumption of smoothies at home. Some of the other growth-inducing factors are the introduction of functional ingredients, rising disposable income, and rapid urbanization.
Regional Insights:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa
• Latin America
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, the Middle East and Africa, and Latin America. According to the report, North America was the largest market for smoothies. Other factors driving the North America smoothies market included the hectic lifestyle and changing food habits of individuals, rising consumption on account of easy availability. Moreover, key players are adding natural ingredients, such as plant sterols, probiotics, and fibers in smoothies to increase nutritional content and their overall sales.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global smoothies market. Some of the companies covered in the report include:
• Smoothie King
• Maui Wowi Hawaiian Coffees & Smoothies
• Suja Juice
• Innocent Drinks
• Bolthouse Farms
• Jamba Juice Company
• Ella’s Kitchen Ltd
• Barfresh Food Group, Inc
• Tropical Smoothie Cafe
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global smoothies market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global smoothies market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global smoothies market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global smoothies market?
5.What is the breakup of the global smoothies market based on the product?
6.What is the breakup of the global smoothies market based on the distribution channel?
7.What is the breakup of the global smoothies market based on the packaging material?
8.What is the breakup of the global smoothies market based on the consumption pattern?
9.What are the key regions in the global smoothies market?
10.Who are the key players/companies in the global smoothies market?
