1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 ステークホルダー
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 スマートラベルの世界市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 技術別市場構成
5.5 コンポーネント別市場構成
5.6 エンドユーザー別市場構成比
5.7 地域別市場構成比
5.8 市場予測
5.9 SWOT分析
5.9.1 概要
5.9.2 強み
5.9.3 弱点
5.9.4 機会
5.9.5 脅威
5.10 バリューチェーン分析
5.11 ポーターズファイブフォース分析
5.11.1 概要
5.11.2 買い手の交渉力
5.11.3 供給者の交渉力
5.11.4 競争の程度
5.11.5 新規参入の脅威
5.11.6 代替品の脅威
5.12 価格分析
5.12.1 主要価格指標
5.12.2 価格構造
5.12.3 マージン分析
6 技術別市場構成
6.1 無線周波数識別(RFID)
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 電子物品監視(EAS)
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 電子棚ラベル(ESL)
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 センシングラベル
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
6.5 ニアフィールドコミュニケーション(NFC)
6.5.1 市場動向
6.5.2 市場予測
7 コンポーネント別市場
7.1 電池
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 トランシーバー
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 マイクロプロセッサー
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
7.4 メモリ
7.4.1 市場動向
7.4.2 市場予測
7.5 その他
7.5.1 市場動向
7.5.2 市場予測
8 エンドユーザー別市場内訳
8.1 小売
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 物流・運輸
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 ヘルスケア
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
8.4 食品・飲料
8.4.1 市場動向
8.4.2 市場予測
8.5 航空宇宙
8.5.1 市場動向
8.5.2 市場予測
8.6 データセンターと図書館
8.6.1 市場動向
8.6.2 市場予測
8.7 その他
8.7.1 市場動向
8.7.2 市場予測
9 地域別市場内訳
9.1 北米
9.1.1 市場動向
9.1.2 市場予測
9.2 欧州
9.2.1 市場動向
9.2.2 市場予測
9.3 アジア太平洋
9.3.1 市場動向
9.3.2 市場予測
9.4 中東・アフリカ
9.4.1 市場動向
9.4.2 市場予測
9.5 中南米
9.5.1 市場動向
9.5.2 市場予測
10 スマートラベルの製造工程
10.1 製品概要
10.2 原材料要件
10.3 製造プロセス
10.4 主な成功要因とリスク要因
11 競争環境
11.1 市場構造
11.2 主要プレーヤー
11.3 主要プレーヤーのプロフィール
11.3.1 エイブリー・デニソン・コーポレーション
11.3.2 CCLインダストリーズ社
11.3.3 チェックポイント・システムズ社
11.3.4 ゼブラ・テクノロジーズ・コーポレーション
11.3.5 インターメック・インク
11.3.6 Invengo Technology Pte.Ltd.
11.3.7 株式会社サトーホールディングス
11.3.8 Thin Film Electronics ASA (Ensurge Micropower ASA)
11.3.9 スマートラックN.V.
11.3.10 ミュールバウアー・ホールディングAG
図1:世界:スマートラベル市場:主な促進要因と課題
図2:世界:スマートラベル市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:スマートラベル市場:技術別構成比(単位:%)、2024年
図4:スマートラベルの世界市場:技術別構成比(単位:%)、2024年コンポーネント別構成比(単位:%)、2024年
図5:スマートラベルの世界市場:構成要素別構成比(%)、2024年図5:スマートラベルの世界市場:エンドユーザー別構成比(%)、2024年
図6:スマートラベルの世界市場:エンドユーザー別構成比(単位:%)、2024年図6:スマートラベルの世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図7:スマートラベルの世界市場予測:販売額(単位:億ドル)、2025年~2033年
図8:スマートラベル市場価格構造
図9:世界:スマートラベル産業:SWOT分析
図10:世界のスマートラベル産業:バリューチェーン分析バリューチェーン分析
図 11: スマートラベル産業の世界:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
図12:世界:スマートラベル(RFID)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図13:スマートラベル(無線周波数識別)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図14:スマートラベル(電子物品監視)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図15:スマートラベル(電子物品監視)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図16:スマートラベル(電子棚ラベル)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図17:スマートラベル(電子棚ラベル)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図18:スマートラベル(センシングラベル)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図19:スマートラベル(センシングラベル)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図20:スマートラベル(近距離無線通信)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図21:スマートラベル(近距離無線通信)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図22:スマートラベル(電池)の世界市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図23:スマートラベル(電池)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図24:スマートラベル(トランシーバー)の世界市場:販売金額(単位:百万USドル販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図25:世界:スマートラベル(トランシーバー)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図26:世界:スマートラベル(マイクロプロセッサ)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図27:世界:スマートラベル(マイクロプロセッサ)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図28:世界:スマートラベル(メモリ)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図29:世界:スマートラベル(メモリ)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図30:世界:スマートラベル(その他部品)市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図31:世界:スマートラベル(その他コンポーネント)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図32:世界:スマートラベル(小売)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図33:世界:スマートラベル(小売)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図34:世界:スマートラベル(物流・輸送)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図35:世界:スマートラベル(物流・輸送)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図36:世界:スマートラベル(医療)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図37:スマートラベル(ヘルスケア世界:スマートラベル(ヘルスケア)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図38:世界:スマートラベル(食品・飲料)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図39:世界:スマートラベル(食品・飲料)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図40:世界:スマートラベル(航空宇宙)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図41:世界:スマートラベル(航空宇宙)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図42:世界:スマートラベル(データセンター・図書館)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図43:世界:スマートラベル(データセンター、図書館)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図44:世界:スマートラベル(その他のエンドユーザー)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図45:世界:スマートラベル(その他エンドユーザー)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 46:北米:スマートラベル市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図 47:北米:スマートラベル市場予測スマートラベル市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 48:ヨーロッパ:スマートラベル市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図49:欧州:スマートラベル市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図50: アジア太平洋地域:スマートラベル市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図51:アジア太平洋地域:スマートラベル市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 52:中東・アフリカ:スマートラベル市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図53:中東およびアフリカ:スマートラベル市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図54:ラテンアメリカ:スマートラベル市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図55:ラテンアメリカ:スマートラベル市場予測スマートラベル市場の予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図56:スマートラベルの製造:詳細なプロセスフロー
[表一覧]
表1:世界:スマートラベル市場:主要産業ハイライト:2024年、2033年
表2:世界:スマートラベル市場予測:技術別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:スマートラベルの世界市場予測:コンポーネント別構成比(単位:百万ドル)、2025-2033年
表4:スマートラベルの世界市場予測:エンドユーザー別内訳(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:スマートラベルの世界市場予測:地域別構成比(単位:百万ドル)、2025-2033年
表6:スマートラベルの製造:原材料要件
表7:スマートラベルの世界市場:競争構造競争構造
表8:スマートラベルの世界市場:競争構造主要プレイヤー
The global smart labels market size reached USD 12.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 31.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.86% during 2025-2033. The market is majorly driven by the increasing product demand in security and tracking solutions, rising consumer demand for enhanced tracking and authentication, implementation of stringent regulatory requirements for product tracking, rapid advancements in NFC and RFID technologies, and a shifting preference towards sustainable development.
Rising Need to Access Nutritional Facts and Other Product Related Information Facilitating Market Growth
With the easy availability of information over the internet and the surging prevalence of chronic diseases, there is an increase in the number of people who are consciously paying attention to product labeling for understanding the nutrition facts. As a result, there is a rise in the need for smart labels that comprise information about allergens, third-party certifications, usage instructions, social compliance programs, and safe handling. Smart labels also offer smart traceability of a product and help maintain its authenticity.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a large number of players operating in the industry. The volume of new entrants is low in the smart labels industry due to high capital investment, product differentiation and economies of scale required to remain profitable in the smart labels industry. In addition, the smart labels market is characterized by high product differentiation and switching costs as several manufacturers have patented their product.
What are Smart Labels?
Smart labels, also known as smart tags, act as innovative transparent labels associated with digital technology and smart devices that enable consumers to access detailed information about their products. They are manufactured from paper, fabrics, or plastics and are available as electronic labels, printed labels, or chip labels. They comprise various technologies, such as radio-frequency identification (RFID), electronic article surveillance (EAS), electronic shelf labels (ESLs), sensing labels, and near field communication (NFC). They offer various advantages, including automated reading, quick identification, re-programmability, high tolerance, and reduced errors. They also provide high levels of productivity, accuracy, readability, and inventory management to manufacturers. They assist in tracking products and recording information for inventory management. As a result, smart labels find applications in the retail, logistics and transportation, healthcare, automotive, manufacturing, and food and beverage (F&B) sectors across the globe.
Smart Labels Market Trends:
At present, the increasing demand for smart labels in security and tracking solutions, as they help in reducing shoplifting and theft, represents one of the key factors supporting the growth of the market. Additionally, the growing awareness among manufacturers about smart labels, is offering a positive market outlook. Besides this, the escalating demand for smart labels, as they enable consumers to access information by their own preferred method, such as visiting a website and scanning product codes using a smartphone, is propelling the growth of the market. In addition, the rising utilization of smart labels due to a built-in utility in smartphones to read QR codes and access the information provided by smart labels is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Apart from this, the increasing demand for smart labels, as they provide highly reliable and accurate information about any product, is strengthening the growth of the market. Moreover, the growing employment of smart labels, as they make packaging more appealing and informative in terms of content and shipping details on packaged goods, is positively influencing the market. In line with this, the rising demand for smart labels on account of the increasing demand for a green environment is contributing to the growth of the market. Some of the other growth-inducing factors include the growing number of retail outlets, increasing brand participation, and rising demand for demand for anti-theft devices.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart labels market report, along with forecasts at the global and regional level from 2025-2033. Our report has categorized the market based on technology, component and end-user.
Technology Insights:
• Radio-Frequency Identification (RFID)
• Electronic Article Surveillance (EAS)
• Electronic Shelf Label (ESL)
• Sensing Labels
• Near Field Communication (NFC)
The report has provided a detailed breakup and analysis of the smart labels market based on the technology. This includes radio-frequency identification (RFID), electronic article surveillance (EAS), electronic shelf label (ESL), sensing labels, and near field communication (NFC). According to the report, radio-frequency identification (RFID) represented the largest segment due to the features offered, such as information accuracy, real-time tracking, and automatic data capture. RFID is highly preferred to maintain the synchronized record for inventory and supply chain management.
Component Insights:
• Batteries
• Transceivers
• Microprocessors
• Memories
• Others
A detailed breakup and analysis of the smart labels market based on the component has also been provided in the report. This includes batteries, transceivers, microprocessors, memories, and others. According to the report, batteries accounted for the largest market share as they are used to power the radio signal transceiver embedded in smart label tags. The presence of batteries in active smart labels help them activate regardless of the presence of a reader or interrogator in proximity. In addition, batteries enabled smart labels are very useful for tracking high-value goods that need to be scanned over long ranges.
End-User Insights:
• Retail
• Logistics and Transportation
• Healthcare
• Food and Beverage
• Aerospace
• Data Centers and Libraries
• Others
A detailed breakup and analysis of the smart labels market based on the end-user has also been provided in the report. This includes retail, logistics and transportation, healthcare, food and beverage, aerospace, data centers and libraries, and others. According to the report, retail accounted for the largest market share as companies in the retail segment are highly benefiting from smart label technology. They can use the data to understand the mindset of customers and manufacture products accordingly. Moreover, organizations can achieve huge time savings, which is also leading to reduced labor costs as companies no longer have to rely on a handheld scanner to extract information on products.
Regional Insights:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa
• Latin America
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, the Middle East and Africa, and Latin America. According to the report, North America was the largest market for smart labels. Some of the factors driving the North America smart labels market included the growing penetration of smart labels in merchandises and assets tracking applications, increasing labor costs and issues related to price integrity, and rising demand among large manufacturers and wholesalers. Additionally, the increasing utilization of digital technology, along with the growing demand for smart labels in various sectors, such as healthcare, pharmaceuticals, logistics, retail, food and beverage (F&B), is positively influencing the market.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global smart labels market. Some of the companies covered in the report include:
• Avery Dennison Corporation
• CCL Industries Inc.
• Checkpoints Systems, Inc.
• Zebra Technologies Corporation
• Intermec Inc.
• Invengo Technology Pte. Ltd.
• Sato Holdings Corporation
• Thin Film Electronics ASA (Ensurge Micropower ASA)
• Smartrac N.V.
• Muehlbauer Holding AG
Please note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the global smart labels market?
2.What is the expected growth rate of the global smart labels market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global smart labels market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global smart labels market?
5.What is the breakup of the global smart labels market based on the technology?
6.What is the breakup of the global smart labels market based on the component?
7.What is the breakup of the global smart labels market based on the end-user?
8.What are the key regions in the global smart labels market?
9.Who are the key players/companies in the global smart labels market?
